Interviu

Silviu Ispas: Midas Media și Presa Bună vor să scadă prețurile la publicitate la jumătate

Regia de presă locală Midas Media și partenerii săi, reuniți sub brandul Presa Bună, anunță că vor scădea prețurile de publicitate la jumătate, începând cu 1 februarie, într-un interviu acordat MEDIAFAX de Silviu Ispas, managing partner Midas Media.
Reporter: Criza economică a afectat major bugetele de publicitate ale companiilor și, implicit, situația economică a presei. La o primă vedere, presa scrisă și cu precădere presa locală par să fi suferit cel mai mult, având în vedere că unele titluri au dispărut de pe piață, altele apar doar online, iar altele și-au scăzut simțitor tirajele. În condițiile acestea și având în vedere dezvoltarea online și dominația televiziunilor, mai are vreun viitor presa scrisă? Poate să fie înlocuit acest vehicul de comunicare cu online-ul și cu televiziunea, care, oricum, ajung în orice colț al țării?
Silviu Ispas: Presa scrisă nu va muri! Ea trebuie doar să se reinventeze, iar experiența din alte țări a arătat acest lucru. Motivul pentru care spun asta este că presa scrisă este un mediu de comunicare solid, viabil și eficient. Ceea ce poate face un ziar nu poate face o televiziune niciodată. Spre deosebire de alte medii de comunicare, presa scrisă este și unul persuasiv, de reală influență asupra cititorilor sau comunităților. De ce? Pentru că presa îți explică lucrurile, nu doar te cumpară emoțional.
Reporter: Dar mai cumpără oamenii acum ziare și reviste, având în vedere scăderea puterii de cumpărare?
Silviu Ispas: În ciuda crizei, există un potențial real pentru presa scrisă. Iar statisticile o dovedesc: trei din patru adulți cu putere de cumpărare din orașe citesc săptămânal ziare sau reviste. Peste 75% dintre persoanele adulte sub 64 de ani, din orașele cu peste 50.000 locuitori, adică aproape 4,8 milioane de oameni, citesc săptămânal cel puțin un ziar sau o revistă. Dacă luăm în considerare și edițiile online ale ziarelor și revistelor, procentul acestora crește până la 80%, conform celor mai recente date furnizate de studiul SNA. În plus, cele mai recente date furnizate de BRAT arată că ziarele și revistele continuă să atragă consumatori cu putere de cumpărare: 82% din populația adultă din gopodăriile cu venituri lunare de peste 1.000 euro citește săptămânal cel puțin un ziar sau o revistă. În rândul femeilor cu funcție de conducere din această categorie procentul ajunge la 90%, 84% citind varianta tipărită a publicațiilor. Dacă ne referim la persoanele cu studii superioare, procentul care citește ziare sau reviste lunar ajunge la 89%. De fapt, consumul de presă în România a crescut în ultimii ani. Scăderea unor tiraje poate fi pusă pe seama crizei, dar trebuie să avem în vedere că suntem într-o piață din ce în ce mai puternic segmentată și specializată și în care au apărut foarte multe produse noi, care au generat creșterea numărului total de exemplare vândute sau citite.
Reporter: Și atunci de ce scad bugetele de publicitate alocate pentru presa scrisă?
Silviu Ispas: Eu aș vorbi de o scădere a bugetelor de publicitate în general, în contextul crizei economice. Dar tocmai asta este important pentru companii să înțeleagă: este nevoie ca ele să-și regândească strategia de comunicare și marketing și să găsească un mod de a ajunge la consumator în mod direct și eficient. În această perioadă este cu atât mai important pentru clienții de publicitate să exploateze la maxim puterea de influență a presei scrise față de cumpărători, mai ales că presa scrisă este asociată întotdeauna cu informația solidă și documentată, pe când celelalte medii sunt asociate, în general, cu divertismentul.
Reporter: Ce poate face presa scrisă pentru a atrage atenția companiilor asupra sa?
Silviu Ispas: Presa, la rândul ei, trebuie să se adapteze la condițiile de piață și să se repoziționeze. Eu văd două direcții strategice: una legată de diversificarea și calitatea conținutului, iar alta de poziționare în piața de publicitate. În ceea ce privește prima direcție strategică, Midas se vrea doar un cap de pod pentru ceea ce o să însemne Presa Bună în România. E vorba de coagularea unui grup de editori cu experiență și respectați în comunitățile cărora se adresează, care editează ziare și reviste cu performanțe măsurabile și care, ca noutate, acceptă și subliniază faptul că obiectivele lor sunt atinse în momentul în care interesele clienților și cititorilor lor sunt respectate. De aici vine această nouă poziționare a Presei Bune: mai aproape de clienți și de cititori, mai aproape de realitate și interesul sau obiectivul clientului înainte de orice. Exista deja initiative editoriale tematice ale Presei Bune care vizeaza piete ca cea de autoturisme, de telefonie, de servicii financiare si bancare, distributia de gaz si de energie electrica sau piata de retail ori cea de bunuir electrocasnice, proiecte editoriale prin care clientii pot comunica cu consumatorii intr-un mod mai putin conservator si care au avut un mare impact asupra cititorilor si au generat o satisfactie reala clientilor din domeniile mentionate.
Reporter: Cum se repoziționează Midas pe piața de publicitate? Ce strategie aveți?
Silviu Ispas: Cât privește repoziționarea pe piața de publicitate, Midas și Presa Bună sunt pregătite să facă cel mai relevant gest de acest fel din ultimii ani, respectiv să scadă prețurile de publicitate la jumătate, politică ce va fi aplicată începând cu 1 februarie. Este o decizie și un gest care, pe de o parte, readuce presa locală pe un loc foarte bun în competiția cu orice tip de media, ca și cost al investiției publicitare, iar pe de altă parte, întinde o mână clienților de publicitate cărora le pasă nu numai unde, dar și cu ce efect sunt cheltuite bugetele lor de publicitate.
Reporter: În aceste condiții, ce speră Midas Media și Presa Bună să obțină în perioada imediat următoare?
Silviu Ispas: Obiectivul Midas este să realizeze până la sfârșitul lui 2011 un sistem solid și viabil pe termen lung prin care clienții de publicitate să ajungă foarte eficient la mase foarte mari de cititori, mai ales că presa locală depășește cu mult două milioane de cititori pe zi, iar 40% din aceștia nu citesc deloc presa centrală. În felul acesta, clienții contribuie în interesul lor la susținerea celui mai solid mod de comunicare cu consumatorii, prin susținerea celor mai respectate canale media în comunitățile locale. Odată ce găsim calea cea mai bună de comunicare cu clienții, sistemul de lucru se va baza pe o schimbare radicală a politicilor de produs. Este nevoie să înlăturăm, prin proiecte concrete, percepția greșită că presa vinde jumătăți sau sferturi de pagină. Presa pune la dispoziție comunicarea cu o audiență unică și măsurabilă către care se adresează clienții și vrem să o facem într-un mod inovativ și la costuri foarte competitive. De asemenea, suntem în curs de a stabili un parteneriat pe termen lung pentru derularea unui proiect finanțat prin fonduri europene pentru diversificarea și specializarea editorială a produselor pe care le reprezentăm. Dar, pentru Midas, viitorul înseamnă în același timp extinderea activităților firmelor din grup în zona de online și televiziune. Midas Media este cea mai mare regie de presă locală din România, reușind să consolideze un tiraj de 270.000 de exemplare, cu o audiență estimată la peste un milion de cititori pe ediție. Intențiile Midas sunt de a dezvolta această activitate până la acoperirea teritorială totală, dar și prin servicii suplimentare pentru parteneri și pentru clienți. Partenerii Midas vor fi reprezentați sub brandul Presa Bună. Acest brand își asumă implicit un standard ridicat de calitate și o transparență măsurabilă a performanțelor. Presa Bună reunește în prezent titlurile: Ring, Monitorul de Alba, Glasul Aradului, Monitorul de Botoșani, Semnal de Buzău, Servus Cluj, Mesagerul de Cluj, Gazeta de Sud, Semnal de Dâmbovița, Semnal de Ialomița și Călărași, Semnal de Ilfov și Giurgiu, Informația Zilei de Maramureș, Ziarul de Mureș, Zi de Zi, Gazeta de Olt, Semnal de Prahova, Informația Zilei Satu Mare, Magazin Sălăjean, Sibiu 100%, Monitorul de Suceava, Obiectiv Vaslui, Monitorul de Vrancea, Transilvania Business și Zarul de Cluj.

Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button
Close