Legea 544 și “promptitudinea” angajaților CJAS Mureș

Conform Legii 544/2001, legea privind liberul acces la informațiile de interes public, autoritățile și instituțiile publice au obligația să răspundă în scris la solicitarea informațiilor de interes public în termen de 10 zile, cel mult 30 de zile de la înregistrarea solicitării. În cazul în care durata necesară pentru identificarea și difuzarea informației solicitate depășește 10 zile, răspunsul va fi comunicat solicitantului în maximum 30 de zile, cu condiția înștiințării acestuia în scris despre acest fapt în termen de 10 zile.
În urmă cu mai bine de trei săptămâni am transmis o solicitare scrisă, cu număr de înregistrare, către Casa Județeană de Asigurări de Sănătate (CJAS)Mureș privind decontarea sumelor aferente tratamentelor mureșenilor, asigurați, în unitățile medicale din străinătate, cu rugămintea să mi se ofere, dacă se poate, informația cât mai repede. Am fost rugată, telefonic, după două zile, de către un reprezentant al instituției să acord un răgaz de câteva zile. Au trecut două săptămâni de atunci, am fost fost personal, luni, la sediul instituției și în discuțiile purtate cu reprezentanții CJAS Mureș au fost invocate neînțelegeri între angajați privind modalitatea în care să fie furnizată informația.
Și, deși mi s-a promis o rezolvare ieri, până la ora de închidere a ediției nu am primit niciun răspuns. În ce măsură se ajunge la un numitor comun, a cărui responsabilitate este, ține de regulamentul intern, dar atunci când se solicită o informație o informație de interes public, nu cred că în trei săptămâni nu se poate face nimic legat de acest aspect, mai ales că situația a fost tratată, nu pot să spun altcumva, decât copilărește.

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *