Se caută administratori pentru Aeroportul „Transilvania”

111Consilierii judeţeni au aprobat joi, 17 martie, într-o şedinţă extraordinară de lucru, demararea procedurii de selecţie prealabilă a candidaţilor pentru noul Consiliu de Administraţie al Aeroportului Internaţional „Transilvania” Târgu-Mureş: un post de administrator executiv, preşedinte al Consiliului de Administraţie, reprezentant al autorităţii tutelare, un post de administrator executiv, vicepreşedinte al Consiliului de Administraţie, un post de administrator neexecutiv, membru al Comitetului de audit, auditor statutar şi un post de administrator neexecutiv, membru al Comitetului de audit.

De asemenea, în cadrul aceleiaşi şedinţe a fost aprobată componenţa comisiei de selecţie a candidaţilor, condiţiile generale şi specifice pentru procedura de selecţie, precum şi nivelul remuneraţiilor pentru viitorii administratori ai aeroportului.

Mandat de patru ani

Actuala componenţă nominală a Consiliului de Administraţie al Aeroportului Internaţional „Transilvania” Târgu-Mureş a fost aprobată în concordanţă cu prevederile Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice printr-o hotărâre a Consiliului Judeţean Mureş din 2014, mandatul acestuia începând la data de 11 septembrie 2014. “Întrucât la data de 1 iunie 2016 mandatul Consiliului de Administraţie al Regiei Autonome Aeroportul “Transilvania” Târgu-Mureş va înceta, se impune demararea procedurii de evaluare-selecţie prealabilă a membrilor Consiliului de Administraţie al regiei, pentru următorul mandat de patru ani”, a precizat Ciprian Dobre, preşedintele Consiliului Judeţean Mureş. „Este vorba de fapt despre o validare a condiţiilor prevăzute de lege în ceea ce priveşte ocuparea acestor funcţii din cadrul Consiliului de Administraţie. Acesta este format din cinci membri, noi am scos patru pentru concurs, unul dintre posturi urmând să fie ocupat de reprezentantul Ministerului Finanţelor. Calendarul şi toate condiţiile specifice pentru ocuparea acesor posturi vor fi aduse la cunoştinţă publică de către comisia de organizare a concursului, comisie care va ţine în mână toate condiţiile prevăzute de lege”, a mai explicat Ciprian Dobre.

Candidaţii, selectaţi de o comisie

Comisia de selecţie a candidaţilor pentru Consiliul de Administraţie al Aeroportului Internaţional „Transilvania” Târgu-Mureş, în conformitate cu prevederile Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice are următoarea componenţă: Alin Ioan Mărginean (preşedinte, director executiv în cadrul Consiliul Judeţean Mureş), Genica Nemeş (membru, director executiv în cadrul Consiliului Judeţean Mureş) şi Elena Popa (membru, şef serviciu în cadrul Consiliului Judeţean Mureş), iar remuneraţiile lunare aprobate de Consiliul Judeţean Mureş pentru viitorii membri ai Consiliului de Administraţie sunt următoarele: 11.100 lei pentru preşedinte, 8.900 lei pentru vicepreşedinte şi 3.100 lei pentru funcţia de membru neexecutiv.

 

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *