Rentierii agricoli invitaţi la sediul APIA

 

Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) Mureş informează că în perioada 1 martie – 31 august rentierii agricoli trebuie să se prezinte, personal sau prin mandatar/ curator/ tutore, la Centrul Judeţean APIA Mureş, pentru obţinerea vizei aferente anului 2016, a carnetelor de rentier agricol.

Acte necesare

Pentru vizarea carnetului de rentier agricol, solicitantul (rentierul personal ori prin mandatar/curator/tutore), trebuie să semneze o declaraţie pentru obţinerea vizei anuale, însoţită de documente, pe baza cărora persoana desemnată de către Centrul Judeţean APIA Mureş, va verifica conformitatea documentelor originale cu copiile existente la dosar şi în cazul persoanelor pensionate pe caz de boală va certifica copiile depuse ale deciziilor de la comisia de expertiză medicală, respectiv de: carnetul de rentier agricol, actul de identitate al solicitantului, decizia de la comisia de expertiză medicală – pentru solicitanţii pensionaţi pe caz de boală, în original – decizia de la comisia de expertiză medicală se depune în copie, procură notarială autentificată/ curatelă/ hotărâre judecătorească definitivă şi irevocabilă din care să reiasă că solicitantul este tutore legal al rentierului agricol, în original, numai pentru cazurile în care solicitarea vizării carnetului de rentier agricol este făcută de un reprezentant legal, contractul/ contractele de arendare încheiat/ încheiate până la data de 30 septembrie 2011, cu respectarea prevederilor Legii arendării nr. 16/1994, cu modificările şi completările ulterioare, sau încheiat/încheiate după data de 1 octombrie 2011, cu respectarea prevederilor Codului civil şi extras de cont pe numele rentierului agricol, deschis la oricare bancă de pe teritoriul României, în lei.

În cazul în care se constată că datele declarate de solicitanţi nu corespund realităţii, dreptul de a primi rentă viageră agricolă se suspendă până la data completării dosarului conform prevederilor legale în vigoare. „Solicitanţii prezintă  la Centrul Judeţean APIA Mureş, documentele menţionate mai sus, în original, pe baza cărora angajatul APIA va certifica copiile depuse. După certificare, originalele vor fi restituite solicitanţilor”, a precizat Ovidiu Săvâşcă, director executiv al APIA Mureş.

Ce se întâmplă în caz de deces

Plata rentei viagere agricole se efectuează într-o singură rată anuală, până la data de 30 noiembrie a anului următor celui pentru care aceasta este datorată, prin raportarea la cursul mediu de schimb valutar calculat de Banca Naţională a României din anul pentru care aceasta se datorează, prin mandat poştal sau virament bancar.

 

 

 

 

 

 

De asemenea, renta viageră agricolă încetează la data decesului rentierului. “În cazul decesului rentierului, renta datorată acestuia în anul 2015 poate fi încasată de moştenitorii săi, cu condiţia respectării prevederilor articolului 7 din Legea 247/2005 Titlu XI, doar dacă până la 31 august 2017 moştenitorii vor depune la Centrul Judeţean APIA Mureş carnetul de rentier al defunctului obligatoriu, certificatul de deces în original şi copie, actul de succesiune – certificat de moştenitor sau certificat de calitate de moştenitor, certificat de legatar, hotărâre judecătorească de succesiune investită cu formula ,,definitivă şi irevocabilă” în original şi copie, Buletin de Identitate/ Carte de Identitate/ paşaport al moştenitorului în original şi copie, împuternicire/declaraţie notarială din care să reiasă acordul celorlalţi moştenitori privind solicitarea şi încasarea rentei viagere agricole datorată rentierului în original, precum şi un extras de cont pe numele solicitantului”, a menţionat Ovidiu Săvâşcă.

(S.T.)

 

 

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *