Educatie

O revistă de pedagogie care ” trăiește” muzeul

Foto A -revistaEducația este cea mai grea meserie practicată de un adult, pentru că de el depinde dezvoltarea frumoasă şi armonioasă a copiilor, adulţii de mâine, precum şi viitorul societăţii. În perioada 4-6 noiembrie, la Târgu Mureș s-a desfășurat un schimb de experiență pe tema realizărilor și perspectivelor în domeniul pedagogiei muzeale, ocazie cu care a avut loc și lansarea revistei de pedagogie muzeală a Muzeului Județean Mureș ”Pedagogie Muzeală, Științele Naturii II”.

O ținută grafică de excepție

Pedagogia muzeală, ca știință, are ca obiectiv formarea și modelarea personalității umane, oferă variate modalități de activități de creație ce se pot desfășura sub îndrumarea unui corp didactic sau coordonarea unui muzeograf. ”Această revistă dovedește munca în echipă a cercetătorilor din domeniul pedagogiei muzeale și din domeniul educațional, iar rezultatul final este excepțional. Pe lângă ținuta grafică academică de excepție, revista impresionează prin numărul mare de articole și calitatea lor, precum și intenția cercetătorilor și profesorilor de a face o echipă comună în această ramură a pedagogiei care are suficienți piloni pentru a se dezvolta în viitor”, a declarat Hadrian-Vasile Conțiu, lector dr. Universitatea” Petru Maior”. Prin intermediul activităților de pedagogie muzeală se urmărește dezvoltarea competențelor creative la copii, interesul lor pentru realizările și descoperirile din domeniul științelor, motivația pentru informarea și documentarea științifică, grija față de propria persoană, dezvoltarea toleranței față de opiniile altora, conștientizarea și implicarea în probleme de interes global.

Informare și formare

”Programul Școala Altfel: Să știi mai multe, să fii mai bun!”, o șansă pentru educația interdisciplinară și ateliere de creație la muzeul de științele naturii” este una din temele abordate în paginile revistei. ”Acest studiu se referă la șansele multiple pe care un program de acest tip le poate oferi atât elevilor, cărora le deschide noi perpective de achiziție și actualizare a informațiilor, precum și de valorificare a competențelor dobândite într-un context interdisciplinar, cât și profesorilor, prin oferirea unor noi oportunități, pe de o parte de perfecționare, iar pe de altă parte, de aplicare practică și experimentare concretă a situațiilor de învățare teoretice parcurse, împreună cu elevii, în sălile de curs”, au consemnat în rezumatul studiului, Hadrian Conțiu, lector dr. UPM Târgu-Mureș și Andreea Conțiu, prof.dr. la Colegiul Național ”Alexandru Papiu Ilarian”. Autorii remarcă și importanța deosebită a atelierelor de creație, care se înscriu între posibilitățile diverse de integrare a muzeelor cu specific de științe ale naturii în predarea și învățarea geografiei, dar și a altor discipline, muzeul fiind locul de echilibru dintre informațional și formal.

Colectivul de redacție

În cele 96 de pagini, revista cuprinde 11 studii, redactorul responsabil este Zoltan Soos, iar din colegiul de redacție fac parte Daniela Ramona Botoș, redactor șef și dr. Mihaela Sămărghițan, membru. Referenții științifici care s-au îngrijit de această apariție sunt prf.univ. dr. Călin Felezeu, Facultatea de Psihologie și Științele Educației, Universitatea Babeș-Bolyai Cluj-Napoca, lector univ. dr. Hadrian – Vasile Conțiu, Facultatea de Inginerie, Universitatea ” Petru Maior” Târgu – Mureș și dr. Rodica Ciobanu, Muzeul Brukenthal Sibiu, Muzeul de Istorie Naturală.

Amalia VASILESCU

 

Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button
Close