Grădinița “Sophie’s Kindergartenâ€, vis devenit realitate
Reporter: Care este povestea înființării grădiniței “Sophie’s Kindergartenâ€?
Sophie Ilie: Grădinița s-a înființat în anul 1999, la un an după venirea mea în România. “Sophie’s Kindergarten†este prima grădiniță privată a orașului Sighișoara și se poate mândri cu 14 ani de activitate plină de succes. Grădinița este autorizată de Ministerul Educației, este în rețeaua școlară a orașului Sighișoara și este în curs de acreditare. Povestea înființării ? Totul s-a născut dintr-un vis … M-am născut în Liban, unde am terminat studiile de pedagogie și psihologie pentru preșcolari. Mereu am visat să pot avea grădinița .. din adolescență am sperat să am grădinița mea, să pot să lucrez și să mă joc cu copiii… nu a durat mult și visul s-a îndeplinit .. Am ajuns în Sighișoara prin căsătorie, soțul meu este sighișorean și din primii noștri bănuți am deschis o grădiniță.
Este adevărat că am început de foarte tânără, la 23 de ani, dar de la vârsta de 14 ani lucram deja cu copiii, iar la 18 ani am fost aleasă director de activități pentru copii al unuia dintre cele mai renumite resorturi private din Liban, “ATCLâ€,în orașul Jounieh … la 20 de ani m-am angajat pe post de educatoare la una din cele mai bune școli ale orașului, “ College des Apotresâ€. Nu am deschis grădinița gândindu-mă doar la o afacere și nu a contat doar aspectul financiar. Am făcut-o din dragoste și din pasiune, ca să pot oferi copiilor un univers nou, în care să-și descopere și să-și dezvolte creativitatea, afectivitatea și imaginația. Trebuie să recunosc că atât grădinița, cât și eu personal am crescut armonios împreună de-a lungul celor 14 ani. O aventură și… un vis care s-a îndeplinit.
Rep.: Ce este important de știut despre procesul educațional desfășurat aici?
S.I.: Desfășurarea activităților de educație se face conform curriculum-ului național pentru învăÈ›ământ preÈ™colar, aprobat prin O.M. nr. 5233/din 1.09.2008. În afară de activitățile de bază, grădinița oferă copiilor următoarele: germana prin povești – activități pentru dezvoltarea vorbirii în limba germană, cu o profesoară venită din Germania; Psihomotricitate – jocuri distractive pentru dezvoltarea fizică, psihică și motorie a copiilor, cu un kinetoterapeut; dans și balet, unde micuții descoperă tainele dansului în mod profesionist; pictură cu un profesor de arte plastice și consilierea psihologică a copiilor prin grija unui psihoterapeut. Apoi, în activitățile extracurriculare, sunt incluse: organizarea de serbări, în funcție de evenimentele importante ale anului, în grădiniță sau alte locații, Haloween & Laternenfest, Crăciun, Ziua Mamei, Ziua Copilului, Iepurașul, sfârșit de an școlar, participarea la târguri, festivaluri sau expoziții, precum Festivalul de teatru pentru copii în limba germană, organizarea unui Târg de Crăciun, cu obiecte și aranjamente confecționate și vândute de copii, în luna decembrie; organizarea unui Târg de Mărțișor, cu mărțișoare confecționate și vândute de copii, la sfârșitul lunii februarie; implicarea în campanii sociale sau umanitare; organizarea de activități demonstrative, cu participarea părinților; organizarea de spectacole de teatru în grădiniță sau vizionarea de spectacole de teatru; vizite la muzee și alte obiective culturale, în funcție de temele studiate și de vârsta copiilor; organizarea aniversărilor copiilor în grădiniță sau celebrarea unor sărbători naționale și internaționale prin activități cu învitați, plimbări, activități practice.
Rep.: Care sunt atuurile acestei unitati?
S.I.: Toate cele menționate mai sus constituie punctul nostru forte, dar aș mai adăuga: Grădinița “Sophie’s Kindergarten†este locul unde se leagă prietenii, locul în care copilul primește întregul nostru sprijin și o atenție specială din partea educatoarelor pentru dezvoltarea personală, în ritm propriu, cu multă iubire… unde procesul de învățare se face prin joc și activități care trezesc curiozitatea lui de a învăța mai mult. Un atuu este și predarea intensivă a limbilor germană și engleză, colaborările cu profesori și specialiști calificați în diverse domenii – biologie, ecologie, dans, coregrafie, arte plastice, educație fizică dar și deschiderea pentru tot ce este nou în materie de învățământ și educație, dorința de a învăța și de a ne perfecționa pentru a oferi tot ce este mai bun copilului.
Rep.: Cum priviți sistemul de învățământ românesc? Care sunt aspectele pozitive și cele negative?
S.I.: Așa cum am menționat mai sus, eu am învățat într-un alt sistem educațional, în timpul studenției am fost stagiară la mai multe școli din Liban, care foloseau diferite sisteme de predare, unii aplicau sistemul Montessori, altii sistemul Waldorf .. părerea mea este că fiecare sistem are unele puncte pozitive și altele negative… Asta se aplică oriunde.
Învățământul românesc, în opinia mea, are foarte multe lacune, de la baza materială oferită în grădinițe și școli, lipsa de fonduri, accentul foarte mare pus pe birocrație, etc. Dar ce ma încântă este că există dascăli minunați, care își fac treaba foarte bine și cu multă pasiune … până la urmă contează pasiunea și dăruirea ta față de ceea ce faci …
Asta am învățat să fac, pe lângă multele cărți pe care le-am citit și cursuri de pregătire pe care le-am urmat, cea mai importantă lecție este să iubești ceea ce faci… Atunci când dai totul cu multă dragoste, atunci când munca ta este bazată pe corectitudine, nu ai cum să dai greș.