Auto

Cea mai sportivă mașină de familie

După ce vara trecută modelul Altea deschidea drumul pentru noile tendințe ale mărcii Seat, noul Toledo, recent sosit în familie, vine să completeze designul revoluționar cu ultimele noutăți în materie de tehnologie.

Lansarea națională a noului Toledo a avut loc la Sibiu, în prezența atât a jurnaliștilor auto din capitală, cât și a celor din provincie. Importatorul Porsche România, cel care aduce marca Seat în țară, a pregătit un program variat, din care nu au lipsit o conferință de presă, un test-drive de aproximativ 60 de km și momente de relaxare în cele mai selecte locații din Sibiu. La eveniment, vedeta Toledo a fost reprezentată de 15 mașini, cu o gamă variată de motorizări și nivele de echipare. Față de vechiul model, noul Toledo are o lungime mai mare cu 1,9 cm, un ampatament mărit cu 6,5 cm și o înălțime cu 13,2 cm mai mare. Toate acestea se traduc într-un spațiu interior mai mare și implicit un confort sporit.

Varianta testată de noi a fost echipată cu puternicul 2.0 TDi. Acest motor diesel produce 140 cp, suficienți și pentru cei mai sportivi familiști. Cutia de viteze aleasă de noi a fost una manuală în cinci trepte, deși ne-a fost recomandată și cutia automată DSG, o bijuterie în domeniu. Noutatea absolută legată de această cutie o reprezintă faptul că funcționează cu două ambreiaje, fiind prima cutie de viteze cu doi arbori. Rezultatul este unul pe măsură: schimbarea mult mai rapidă a vitezelor și mai ușor de făcut și, în premieră pentru o cutie automată, posibilitatea de a beneficia de frâna de motor.

Dar să revenim la varianta testată de noi, care s-a descurcat admirabil. Fie că am dat peste drumuri bune sau pline de gropi, mașina a avut o ținută de drum exemplară. Suspensia spate multilink și-a spus cuvântul. Accelerația, trebuie să recunoaștem, ne-a plăcut. Doar 10 secunde i-au fost necesare mașinii să ajungă la 100 de km/h, iar viteza maximă, 201 km/h, deși nu am îndrăznit să o atingem, avem încredere că este reală. Consumul mediu de 5.8 l și o capacitate a portbagajului de 500 de litri recomandă mașina drept una de familie.

La interior

Interiorul a fost schimbat, însă se vede o asemănare izbitoare cu modelul Altea. Planșa de bord, cadranele, scaunele cu un foarte bun suport lateral și bancheta spate rabatabilă sunt aproape identice cu ale modelului lansat în vară.

Însă vin îndată și echipările ceva mai deosebite. Comenzile de conectare bluetooth aflate pe volan fac folosirea telefonului mobil o joacă. Nu veți mai fi nevoiți nici măcar să scoateți telefonul din buzunar. Sistemul climatronic permite reglarea temperaturii pe două zone diferite: șofer și pasagerul din dreapta. Ar mai fi multe de spus în favoarea confortului: pielea care îmbracă volanul și schimbătorul de viteze, tot soiul de spații de depozitare, geamuri electrice, două prize de 12V, volan reglabil cu multiple comenzi, podea dublă în portbagaj, computer de bord, radio cu CD (sau opțional cu mp3 player), oglindă retrovizoare cu efect anti-orbire sau senzor de parcare în spate sunt doar câteva argumente.

Siguranța a fost un alt capitol important pentru proiectanți. Nu mai puțin de 22 de calculatoare grupate în 5 rețele principale se ocupă de optimizarea modului de conducere a mașini. Eliminarea completă a sistemelor hidraulice cu un motor electric supervizat de un calculator, pentru un răspuns mai rapid și un consum mai redus, este o altă premieră. Patru airbaguri, sistemul Isofix de fixare a scaunelor pentru bebeluși, ABS cu TCS, servodirecția electromecanică (EPS), controlul dinamic al direcției (DSR) sau suspensia sport fac din Toledo o mașină, care cu siguranță va obține 5 stele la testele Euro NCAP.

Prețurile (în varianta CIP), care încep de la 13.467 euro, sunt acceptabile, pentru cea mai sportivă mașină de familie.

Pe plaiuri mureșene

La Târgu Mureș, Seat Toledo a fost lansat joia trecută la showroomul dealerului local, în prezența presei și a colaboratorilor apropiați. Primele variante propuse mureșenilor au fost variantele 2.0 TDI de 140 cp și varianta de motorizare 1.9 TDI de 105 cp, ambele cu cutii de viteze manuale. Însă, încă de la lansare, puteți comanda orice variantă de motorizare și echipare. Târgumureșenii au putut pune la încercare varianta 2.0 TDI în sesiunea de test-drive-uri organizată vineri și sâmbătă pe străzile orașului sau pe drumurile din afară.

Cătălin HEGHEȘ

catalin@ziaruldemures.ro

Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button
Close