Stil de viata

Meseria, brățară de aur, mai mult decât o zicală

Va crește atractivitatea școlilor profesionale

Reînființarea școlilor profesionale fiind o schimbare majoră așteptată atât de mulți elevi, dar mai ales de un mare număr de angajatori, am încercat să aflăm câteva detalii de la inspectorul școlar pentru învățământul școlar și tehnic, Laura Pop. “Metodologia a fost publicată deocamdată doar spre consultare, dar apar câteva schimbări pozitive. Între ele aș aminti faptul că învățământul profesional începe din anul școlar 2014-2015 din clasa a IX-a și se termină în clasa a XI-aâ€, ne-a informat Laura Pop.

Această schimbare este pozitivă în măsura în care elevii intrați la liceu în clasa a IX-a deveneau reticenți la a face schimbarea către o școală profesională din clasa a X-a. “Am început deja centralizarea școlilor, liceelor tehnologice care pot să organizeze școli profesionale. Deocamdată nu s-au anunțat multe școli, dar procesul este abia la începutâ€, a completat Laura Pop. În metodologia publicată, la articolul 6 sunt amintite susțineri financiare pentru elevi prin așa-numitele “Burse profesionaleâ€, precum și distinct de acestea, elevii din învățământul profesional cu durata de trei ani pot beneficia și de susținere financiară, stimulente și alte forme de sprijin acordate de partenerul de practică, în condițiile legii și în conformitate cu prevederile contractului de practică. “Suntem convinși că implementarea acestor măsuri ar crește atractivitatea școlilor profesionale, care pe nedrept au ieșit din sfera de interes a elevilorâ€, a completat inspectorul de specialitate.

„Avem cadre bine pregătite”

Angajatorii s-au plâns deseori de slaba pregătire practică a celor care încercau să se angajeze. “Sperăm că se va rezolva și această problemă. Avem cadre bine pregătite, nu ar fi probleme cu resursa umană. Poate cel mai bine ar fi ca elevii să facă practică chiar la angajatori, așa ar putea să și-i formeze în conformitate cu cerințele specifice postuluiâ€, a specificat Laura Pop. Un alt neajuns semnalat de angajatori în anii trecuți a fost ponderea orelor de practică față de cele de teorie. “Și acest aspect pare a fi rezolvat în metodologia publicată, deoarece schemele orare sunt flexibile din punct de vedere al alocării numărului de ore pentru fiecare disciplină, orele de pregătire putând fi distribuite pe parcursul unui an școlar, dar și comasate pe parcursul câtorva săptămâniâ€, a mai precizat inspectorul.

În ultimii ani învățământul profesional neregăsindu-se printre prioritățile elevilor, s-ar putea să nu fie ușor de captat interesul acestora pentru dobândirea unei meserii. „Pentru promovarea ofertei învățământului profesional vom realiza mai multe activități, cum ar fi „Săptămâna meseriilor” în perioada dedicată activităților de consiliere și orientare profesională a elevilor, „Târgul meseriilor” pentru prezentarea ofertei la nivel județean, dar vom face și promovarea învățământului profesional și a numărului de locuri disponibile în mijloacele locale de comunicare în masă”, a precizat Laura Pop.

Așadar, învățământul românesc face schimbări de bun augur, care vor schimba pozitiv atât calitatea învățământului, cât și capacitatea elevilor de a se încadra pe piața muncii.

 

Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button
Close