Record de consum la Passat
Porsche Romania, importatorul marcilor, Porsche, Seat, Skoda, Audi si Volkswagen in Romania, a lansat saptamana trecuta pe piata autohtona modelul Passat Bluemotion, o limuzina catalogata de specialistii in domeniu, ca una dintre cele mai economice autovehicule de clasa medie de la ora actuala.
Passat BlueMotion, dotat cu un motor TDI de 105 CP, doboara recordul de 5,5 litri stabilit pentru clasa din care face parte, atât în versiunea de caroserie limuzina, cât si în cea Variant. Limuzina inregistrand un consum de 5,1 litri la 100 km, iar versiunea de caroserie Variant, 5,2 litri. Aceste valori reprezinta o îmbunatatire a economiei de carburant de 0,7 litri pentru Variant si de 0,6 litri pentru limuzina. Pe lânga consumul redus de carburant, o alta îmbunatatire adusa de noua tehnologie e celor de la Volkswagen o reprezinta scaderea emisiilor de CO2, cu 15 g/km la limuzina si 19 g/km la Variant. Nivelul total al emisiilor de 136 g/km si 137g/km (Variant) reprezinta o dovada a potentialului motoarelor TDI produse de Volkswagen. În plus, în sistemul de control al emisiilor a fost integrat un filtru de particule diesel ca dotare standard. Consumul economic de carburant si nivelul redus al emisiilor de noxe par a fi realizari si mai impresionante daca ne gandim ca modelul Passat, cu o lungime de 4,77 metri, este unul dintre cele mai mari autovehicule din segmentul sau. Un avantaj suplimentar interesant ar fi si îmbunatatirea aerodinamicii, precum si treptele de viteza mai lungi, care au dus la cresterea vitezei maxime cu 5 km/h. Astfel, limuzina atinge acum o viteza maxima de 193 km/h, iar Variant poate fi accelerat pâna la maxim 190 km/h.
Doar 11 plinuri pe an
Prin Passat BlueMotion, Volkswagen nu s-a gandit doar la protejarea mediului sau a rezervele de energie ci si la bugetul proprietarului. Astfel, la o distanta medie anuala parcursa de 15000 km, cheltuielile cu carburantul sunt de doar 68 de euro pe luna. Atat limuzina cât si Variant, dispun de o autonomie teoretica de 1350 de km cu un singur plin de rezervor adica doar 11 plinuri pe an la o distanta parcursa de 15000 de km. Motorul TDI de 1,9 l din dotarea Passat BlueMotion, cu 105 CP la 4000 de rotatii pe minut, dezvolta un cuplu maxim de 250 Nm începând de la 1900 de rpm. Eficienta sa deosebita în ceea ce priveste consumul a fost obtinuta prin reglarea unei game diversificate de parametri la motorul turbo-diesel cu injectie directa cu patru cilindri. De exemplu, o modificare a programului de software al sistemului de comanda a motorului a permis inginerilor proiectanti sa reduca turatia de ralanti de la 830 rpm la 730 rpm rezultând un consum mai mic si emisii reduse in aglomerarile urbane. Sistemul de control al motorului TDI emite de asemenea o “recomandare referitoare la treapta de viteza”, care apare pe afisajul multifunctional Plus. Astfel, soferul este informat care dintre cele cinci trepte de viteza este ideala în acel moment. Au fost efectuate modificari la cutia de viteze, rapoartele treptelor 3, 4 si 5 fiind optimizate.
Liviu CRUDU
“Deocamdata nu avem pe stoc automobile dotate cu tehnologia BlueMotion, insa cu siguranta in maximum o saptamana muresenii isi vor putea achizitiona de la dealerul Auto Top un asemenea automobil. Referitor la aceasta inovatie tehnologica lansata de Volkswagen, pot sa va spun ca prin aceasta se incearca protejarea mediului printr-un pret mai mic platit de clienti, pentru aceleasi produse fiabile, oferite de constructorul german. In ceea ce priveste vanzarile automobilelor dotate cu aceasta tehnologie, cred ca nu se poate face un pronostic prin care sa estimam o crestere sau o scadere a vanzarilor, deoarece automobilele Volkswagen BlueMotion, reprezinta un cu totul alt segment de piata. Acest segment va trebui tratat cu maxima atentie, prin promovarea noilor Volkswagen BlueMotion, pentru ca potentialii clienti sa inteleaga ce li se ofera prin aceasta noua tehnologie”, a declarat Viorel Borz, director de vanzari al Auto Top, dealer Volkswagen in judetul Mures.