Sanatate

Despre durerea lombară. Cauze și tratament

andreea cozma Durerea lombară (“durere de spate”, spus popular) sau Lumbago este un termen utilizat pentru a descrie durerea din regiunea lombară (regiunea inferioară a spatelui). Aceasta poate varia în intensitate, unele persoane sunt afectate brusc, în timp ce alte persoane suferă de aceasta tot timpul. Durerea reprezintă reacţia la anumiţi stimuli nervoşi care ne avertizează că la nivelul coloanei vertebrale lombare s-a produs o suprasolicitare zonală cauzată de efortul fizic incorect efectuat şi dozat necorespunzator de către pacient.

Diagnosticul corect dat de către medicul specialist fizioterapeut este important pentru efectuarea unui tratament cât mai eficient.

Simptomele

Tipul, localizarea şi severitatea simptomelor durerilor lombare depind de cauza ce le determină. Se pot manifesta ca:

Simptomele unei luxaţii sau ale unei întinderi (la nivelul unui muşchi, ligament) şi includ: spasme ale musculaturii, crampe şi rigiditate,

Durere, în principal la nivelul spatelui şi al feselor, zona inghinală sau mai jos, pe partea posterioară a regiunii femurale;

Gât înţepenit;

Dificultate la aplecare şi lasarea pe spate;

O senzaţie de furnicături sau amorţeala în spate, fese sau în jos pe unul sau pe ambele picioare;

Cauzele pot fi multiple:

Musculatura slabă → consecinţa lipsei de exerciţiu;

Artroza (afecţiune degenerativă a articulaţiilor) → consecinţa procesului normal de îmbătrânire;

Hernia de disc → datorită unor consecinţe cumulative cum ar fi:

ridicare de obiecte grele, menţinerea repetitivă a trunchiului aplecat, atitudinea corporală greşită în timpul unor activităţi.

De reţinut:

Terenul favorabil apariţiei durerilor de origine la nivelul coloanei vertebrale îl constituie: musculatura slabită, atitudinea corporală greşită, hidratarea insuficientă, deficitul de substanţe minerale, oxigenarea insuficientă a ţesuturilor.

Prevenirea reapariției durerilor lombare:

Dacă o persoană a suferit la un moment dat de dureri lombare este foarte probabil ca acestea să reapară. Pentru a nu avea dureri de spate şi a pentru a evita reapariţia acestora este bine să:

– Existe o postură corectă în timpul mersului, în ortostatism sau în poziţie șezândă;

– Execute în mod regulat exerciţii fizice, să practice înotul, sau mersul pe bicicleta (ergonomică).

– Încalţe o pereche comodă de pantofi, cu toc jos şi cu o bună aderenţă;

– Să doarmă pe o parte şi să folosească o saltea medie ca şi fermitate;

– Să nu ridice greutaţi prea mari;

– Să controleze foarte bine greutatea corporală; un om prea greu, în special cu depuneri de grăsime în jurul taliei, pune o presiune suplimentară asupra spatelui;

Dacă o persoană stă pentru perioade mari de timp în poziţie șezândă sau în picioare trebuie controlată tot timpul poziţia corpului. Persoana trebuie să stea dreaptă şi cu umerii traşi în spate.

Recomandări

Odihna pentru perioade îndelungate nu este utilă. Este de preferat să aveţi un stil de viaţă activ.

Efectuaţi exerciţii fizice uşoare, mersul pe jos;

Faceţi exerciţiile fizice recomandate de catre specialist, până la limita durerii;

Beţi zilnic 8 pahare de apă;

Respiraţi corect:

– inspiraţi (trageţi aer în piept pe nas);

– expiraţi (daţi aerul afara pe gură).

coordonarea mişcării cu respiraţia este foarte importantă;

Tratament:

Kinetoterapia plus masajul au un efect benefic asupra durerilor de spate, scopul fiind eliminarea acestora prin exerciţii care se vor sub îndrumarea kinetoterapeutului.

Pentru informații și programări ne puteți contacta la telefon 0744-540.921, pe site-urile centrului www.lotuslife.ro/www.asociatialotuslife.ro sau pe pagina de facebook https://www.facebook.com/Centrul.Lotus.Life.

 

Andreea COZMA, kinetoterapeut

 

Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button
Close