Eveniment

Incursiune în universul berii la Heineken Mureș

Fabrica de bere Heineken România din Mureș și-a deschis la sfârșitul săptămânii trecute porțile publicului larg cu ocazia “Zilei porților deschiseâ€, prilej cu care vizitatorii au putut vedea pe viu cum se produce berea de calitate.

Ghizi le-au fost specialiștii fabricii care le-au explicat cum ia naștere berea, fiecare etapă a procesului de fabricare a berii, de la măcinarea malțului, la fazele de filtrare și îmbuteliere. „Acum doi ani, când am deschis pentru prima dată fabrica pentru publicul larg, peste 450 de vizitatori ne-au trecut pragul. Oamenii s-au arătat foarte încântați și ne-au mărturisit, la finalul turului, că secția  de îmbuteliere le-a plăcut cel mai mult. Pentru mulți dintre oaspeții noștri era pentru prima dată când vedeau cum se fabrică și se îmbuteliază berea. Ne bucurăm să repetăm experiența și anul acesta și îi așteptăm pe mureșeni în număr cât mai mareâ€, a spus Anna Maria Vikarius, director tehnic al fabricii Heineken România, Mureș.

2 miloane hectolitri anual

Istoria berii în fabrica de bere Heineken România din Mureș începe în anul 1995, cand au fost puse în mișcare primele linii de producție de bere. Trei ani mai târziu, în anul 1998, aici a fost lansată berea Neumarkt. Odată cu lansarea mărcii Neumarkt, pentru a răspunde cât mai bine cerințelor consumatorilor, fabrica a introdus în premieră pe piața din România ambalajul de tip PET de 1,5L. La ora actuală, fabrica de bere are o capacitate de producție de aproximativ 2,0 milioane hectolitri. În anul 2008, devine parte a grupului Heineken, adoptând în mod natural valorile și cultura acestuia: respect pentru oameni, respect pentru planetă, bucurie și pasiune pentru calitate.

Gustul, cel mai important indicator al calității

Cum trebuie să fie berea? La această întrebare răspunsul l-am primit de la Marianne Moldovan, șef Departament Asigurare Calitate și Tehnologie, Heineken Mureș. “Întâi apreciem culoarea berii, grosimea spumei, consistența, claritatea sau limpezimea băuturii, și urma albă, ca de dantelă, lăsată pe pahar. Întrucât spuma este un indicator important al calității berii, aceasta trebuie să persiste minimum trei minute, să aibă o înălțime de 30-40 milimetri, să fie albă și densă. Gustul este poate cel mai important indicator al calității unei beri, dar care nu poate fi evaluat decât după explorarea băuturii prin celelalte simțuriâ€, a precizat Marianne Moldovan.

Heineken și implicarea socială

Heineken nu înseamnă doar bere, ci și o implicare în viața comunității. Astfel, în prima jumătate a anului 2011, Heineken, în parteneriat cu Asociația CSR Nest, a lansat programul „Heineken pentru Comunități”. Datorită rezultatelor obținute și a interesului manifestat de ONG-urile și instituțiile locale, Heineken a ales să continue și să extindă programul și în 2012. Anul acesta programul a fost extins în toate orașele în care compania își desfășoară activitatea prin fabricile pe care le deține: Constanța, Craiova, Miercurea Ciuc și Târgu-Mureș. Au fost acordate câte două granturi în valoare de 50.000 lei fiecare, pentru fiecare oraș.

Câștigătorii din Mureș au fost Asociația Sănătate și Speranță cu proiectul – „Minte sănătoasă în corp sănătos” și Fundația Comunitară Mureș cu proiectul – MureșOnBike – Parcări pentru biciclete, a precizat Ana Maria Tasu, Corporate Relations Manager, Heineken România.

Ziua porților deschise Heineken s-a constituit într-o frumoasă și utilă incursiune în mecanismele producerii berii, o lecție de profesionalism, eficiență și, nu în cele din urmă, de calitate din partea celor de la Heineken, o adevărată familie, după cum lor le place să spună despre ei, familie din care face parte cu cinste și fabrica de bere din Ungheni.

Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button
Close