Interviu

Berea Heineken, curată și plăcută

Reporter: De cât timp activați în domeniul fabricării berii?
Anna-Maria Vikarius: De 29 de ani și acum trec în al 30-lea an de când activez în acest frumos domeniu. Am terminat chimia organică la Cluj, la “Babeș Bolyai†și prin repartiție am ajuns la fabrica de bere din Miercurea Ciuc. Am început în domeniul calității, am lucrat ca șef laborator apoi responsabil cu asigurarea calității timp de 15 ani, după care grupul nostru s-a mărit, fiind responsabil în domeniul tehnologiei și calității. Este al zecelea an de când sunt director de fabrică, opt ani la Miercurea Ciuc și începând de anul trecut, din aprilie sunt aici, la Târgu-Mureș.

Rep.: Cum e să lucrați în cadrul unei firme multinaționale?
A.M.V.:
Am început inițial cu o altă firmă multinațională, după care a urmat Heineken și pot spune că este o lume cu totul diferită față de ce era înainte. Te simți, cum e și cazul Heineken, ca într-o familie, ai o bază de date imensă pe care o poți folosi. Ținem foarte mult la dezvoltarea profesională, angajații noștrii participă tot timpul la traininguri de dezvoltare. În ce privește tehnologia, lucrăm la standardele cele mai înalte, nu facem compromisuri, intenția noastră e aceea de a oferi consumatorilor o bere curată, plăcută.

Rep.: Visați cu ani în urmă că veți conduce o astfel de fabrică?
A.M.V.: Nici prin vis nu mi-a trecut așa ceva atunci. A fost o decizie grea să accept provocarea de a fi director de fabrică. Până atunci lucram cu un grup de oameni mai restrâns, cu 10-12 persoane, și dintr-o dată m-am trezit să conduc sute de angajați și într-adevăr a fost o provocare pentru mine. Mulțumesc în primul rând familiei că m-a susținut atunci și acum, fără ajutorul lor nu puteam să fac față acestei posturi de director de fabrică.

Rep.: Câtă muncă se ascunde în spatele unei beri?
A.M.V.: Enorm de multă muncă și foarte multă pasiune. Berea este în primul rând un produs natural și este foarte interesant să vezi cum se transformă acele ingrediente pe parcursul pașilor de fabricație, din amiodon, din zahăr, în alcool, și apoi într-o băutură plăcută, consumabilă, cu gust plăcut, asta este și motivul pentru care am organizat și în acest an “Ziua porților deschise†Heineke.
 
Rep.: Cum a fost evoluția pieței fabricării berii în România în ultimii 22 de ani?
A.M.V.: Cred că acest sector al fabricării berii a fost unul care s-a dezvoltat foarte rapid după 1989, prin retehologizări, prin mărci noi care au apărut pe piață, ambalaje noi, revoluționare, cum ar fi pet-ul. Cred că încet, încet acest sector, printre care și noi, câștigă din ce în ce mai mulți consumatori. Dacă în România era tradiția pentru vin și tărie, încet – încet și berea a devenit una din priorotățile consumatorilor din România.

Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button
Close