Auto

Noul Focus intră în forță pe piață

După lansarea națională, Focus și-a făcut intrarea și în peisajul auto mureșean. Lansarea, foarte bine pusă la punct, a avut loc săptămâna trecută la Black Lord, în prezența presei și a unor personalități locale.

Noul slogan al noului Focus reprezintă foarte bine mașina: “Cel mai bun a devenit și mai bun”. Și parcă are dreptate. Mai silențios, mai confortabil, mai vioi, mai bun decât multe mașini din clasa compactă. Sau, de ce nu, cel mai bun?

Dar să vă spunem și de ce este chiar atât de bun noul Focus. Are tehnologie de înaltă clasă integrată într-o mașină accesibilă pentru un segment mare de piață. Și vom enumera aici câteva argumente alese la întâmplare, tocmai pentru că e greu să le alegem pe cele mai convingătoare: farurile care urmează traiectoria impusă de volan, motoare puternice silențioase și economice, suspensia spate independentă Control Blade, care aduce un plus de stabilitate și control al traiectoriei sau transmisia automată secvențială care selectează în fiecare moment cel mai bun raport de transmisie. Mai pe românește, cam toate noutățile în materie de tehnologie de vârf.

Înăuntru, numai de bine. Începând cu izolarea fonică și terminând cu calitatea materialelor, nu prea găsim cusururi. Și, dacă tot veni vorba de materiale, nu putem neglija munca depusă de cei de la Ford pentru a găsi numai materiale care să nu producă alergii. De altfel, aceste eforturi au și fost răsplătite de TUV Rhineland Group, un institut care a certificat faptul că interiorul noului Focus este testat antialergic. Astfel, Focus devine cel de-al doilea automobil din lume care a primit această certificare. Primul a fost FocusC-Max.

Ne-a plăcut și spațiul interior generos. Atenție, “lunganilor”! Urcați-vă și voi la volan, veți rămâne surprinși de spațiul generos. Portbagajul este mai mult decât încăpător pentru o astfel de mașină: 385 l, adică mai mult decât la concurenții direcți, care se plafonează undeva la 350 l.

Povestea de succes continuă

Siguranța este și ea la mare înălțime. Focus a obținut, la fel ca mai toate modele lansate în ultimele șase luni, cinci stele la testele efectuate de Euro NCAP. Ce este deosebit la Focus e că a obținut punctaj maxim la impactul frontal și lateral, fiind singurul care a reușit până acum aceste performanțe. Acest lucru a fost realizat cu ajutorul unei celule de protecție a pasagerilor ușoară și, în același timp, foarte rigidă, cu o armată de airbaguri cu umflare în două trepte, cu tot soiul de sisteme care asistă frânarea și direcția sau cu inovații de tipul pedalierelor retractabile în caz de accident.

Toate acestea sună deja ca un basm? Ei bine, Focus nu se oprește aici. Cei de la Ford se laudă, și noi îi credem tocmai pentru că Focus a fost testat de mai toate institutele prestigioase din lumea auto, că ar fi unul dintre cele mai fiabile autoturisme din lume. Mărturie stau piesele de la motor, care au o garanție de funcționare în stare perfectă de 250.000 de km sau 10 ani.

Happy end

Una peste alta, mașina își propune – și reușește – să fie unul dintre cele mai bune produse din categoria sa. De altfel, s-a bucurat atât de aprecierea specialiștilor din domeniul auto, cât și de cea a jurnaliștilor. Un exemplu concludent ar fi revista Auto Motor Sport, care a desemnat-o cea mai bună mașină din categoria sa la toate capitolele.

Iar acum, dacă recitiți toate “bunătățile” oferite de noul Focus și faceți face un calcul simplu, în care comparați mașina cu celelalte modele, ați fi tentat să spuneți că trebuie să coste o avere. Dar nu e chiar așa. Ford urmărește una dintre filozofiile de bază ale lui Henry Ford, care și-a propus să producă mașini bune și accesibile. Prețurile CIP ale noului Focus încep de la 10.760 euro. Povestea de succes se oprește aici. Dacă vreți să o continuați, încercați un drive test la dealerul local Autohaus Westcar. Iar dacă vreți și mai mult, atunci cumpărați-l. Merită.

Cătălin HEGHEȘ

catalin@ziaruldemures.ro

Cu această lansare ne-am propus să arătăm oamenilor că noul Ford Focus își merită locul I acordat de jurnaliștii din întreaga lume, dar și să creștem vânzările în această clasă. Promovăm un produs de calitate și vrem ne adresăm unui segment cât mai mare de clienți. Anul aceasta vrem să ne dublăm vânzările și, pentru că segmentul compact este cel mai căutat, noul Focus cu siguranță va avea un cuvânt greu de spus”,

Nagy Ede

director Vânzări Autohaus Westcar

“Adept al conceptului stilistic New EdgeDesign, Focus a fost răsplătit cu peste 65 de premii internaționale. A fost de altfel și primul automobil care a obținut titlul de mașina anului pe ambele maluri ale Atlanticului: în 1999 în Europa și în 2000 în SUA, precum și cea mai bine vândută mașină din lume în 2000 și 2001… Ce a fost într-adevăr remarcabil? Faptul că 92% dintre modelele Ford Focus examinate de TUV nu au avut nici o defecțiune sau vreun neajuns în funcționare! Noul Focus are așadar misiunea grea să fie și mai bun decât prima generație Focus. Altfel, de ce

l-ar mai fi schimbat?…”

Angelo Mitache,

director Autohaus Westcar

Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button
Close