Auto

Tehnologiile hibride in domeniul auto

In ultima perioada marii constructori de automobile au inceput sa inteleaga importanta dezvoltarii de propulsoare hibride pentru modelele proprii, atat din punctul de vedere al protectiei mediului, prin reducerea emisiilor de noxe, cat si din cel al reducerii consumurilor de combustibili si deci a costurilor de intretinere a autoturismului. Astfel se pare ca marii producatori de automobile s-au schimbat radical fata de trecut, cand acestia erau extreme de retinuti in ceea ce priveste dezvoltarea de propulsoare hibride.

Toyota pionier in domeniu

Compania japoneza Toyota se poate mandri cu faptul ca este primul mare producator de pe piata mondiala de autovehicule carea lansat prima masina ecologica produsa in serie si anume Toyota Prius, dotata cu propulsor hybrid(benzina si electricitate). In 2006 concernul nipon lansa deja cea de-a doua generatie a lui Prius dotat cu noua tehnologie la a cea vreme Toyota Hybrid Synergi Drive, tehnologie care se integra perfect tuturor aspectelor inovatiilor in ceea ce priveste motorizariel hibride Toyota si anume combinatia optima intre motorul electric si cel pe benzina, pana la regenerarea electricitatii prin intermediul sistemului de franare.

Hybrid Synergy permite vehiculului sa functioneze in modul cel mai eficient din punctul de vedere al emisiilor de noxe si anume benzina si/sau electricitate. Cel mai mare avantaj ecologic este reprezentat de producerea de pana la 89% mai putini poluanti fata de motoarele cu combustie interna conventionale si de eficienta consumului mediu de combustibil de 2,5 ori mai mare decat in cazul vehiculelor conventionale.De altfel Toyota a implementat tehnologia Hybrid Synergy Drive pentru mai multe dintre autovehiculele sale precum reprezentantele diviziei de lux, Lexus RX 400h, GS 450h si LS 600h.

Interesul de care a dat dovada Toyota in dezvoltarea acestui nou tip de propulsie a inceput sa dea rezultate si din punct de vedere comercial. Astfel constructorul nipon a vandut in primele cinci luni ale anului peste un million de autovehicule pe gaz si curent electric, din care 345.000 numai in Japonia, in timp ce diferenta de 702.000 au fost comercializate in restul statelor. Deschizatorul de drumuri, modelul Prius a inregistrat cele mai mari vanzari, cu un total de 757.000 de unitati vandute de la introducerea sa pe piata in anul 1997 si pana in prezent. Ca un exemplu al succesului modelului Prius, vanzarile acestuia în America de Nord au reprezentat 40 la suta din vanzarile de masini hibrid, în anul 2006.

Si Mercedes?

Reprezentantii concernului Daimler Chrysler si-au exprimat recent pozitia favorabila fata de noua “tehnologie a viitorului” spre care se indreapta industria constructoare de masini. Acestia au anuntat ca deja se afla in faza finala de productie modelele S-Classe hybrid si Smart ForTwo. Acestea vor fi prezentate pentru prima data publicului larg la salonul auto de la Frankfurt din toamna. Clasa de lux a constructorului german, S, va fi dotata cu un grup motopropulsor V6, care va fi sprijinit de un motor electric , aceasta combinatie fiind prima lansata pe piata de Mercedes-Benz. Pentru Smart ForTwo, specialistii din Stuttgart au ales o imbinare intre propulsorul diesel de 0.8 litri si un motor electric de 20kw. Acesta

din urma ar urma sa functioneze in spatii agglomerate, pentru ca la drum intins sa

intre in functiune dieselul. Consumul cumulat al celor doua motoare va fi de 2.9 litri la 100 de km.

Volkswagen PoloHibrid

Reprezentantii concernului german Volkswagen-Audi au anuntat recent ca noua generatie a lui Volkswagen Polo ce va fi lansata in 2009 va oferi clientilor, pe langa o gama variata de caroserii si o versiune de motorizare hybrida. Datorita segmentului mic din care face parte modelul Polo, acesta va utiliza o tehnologie de regenerare a energiei in timpul franarilor si un sistem de eficientizare a consumului de combustibil, asemanator cu cel dezvoltat de BMW si anume Efficient Dynamics. Acesta este un program dezvoltat de BMW ce include tehnologii precum injecttie de combustibil de înalta precizie, sistemele “Auto Start-Stop”, regenerarea energiei prin frânare, aerodynamica activea, servodirectie electrica, indicator al schimbarii optime a treptei de viteza si pneuri cu rezistenta de rulare scazuta. Initial a fost lansat pe gama de modele din Seria 1 si Seria 5 iar elementele de program sunt disponibile acum si pentru toata gama din Seria 3.

Liviu CRUDU

Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button
Close