Uncategorized

2010, anul revenirii din marșarier pentru dealerii auto

2009 a fost plin de promoții în privința vânzărilor auto, cu discounturi aproape ireale oferite de către toți dealerii. Era aproape imposibil să vinzi altfel, pe o piață lovită în plin de criză, care a scăzut cu aproximativ 50%, față de 2008. În aceste condiții, lichidarea stocurilor a fost principalul obiectiv. Azi, dealerii auto așteaptă reluarea programului „Rabla” dar și legea privind TVA-ul din domeniul auto.

Stocurile au fost lichidate iar acum, încet, încet, vânzătorii revin la prețurile de la începutul anului 2009. Aceștia speră ca în 2010 vânzările să rămână măcar aceleași ca în 2009 și nimeni nu îndrăznește să se gândescă la o creștere pieței. Totuși, directorii marilor companii auto din Mureș sunt optimiști în ceea ce privește anul care tocmai a început. În 2010 vor căuta toate metodele să atragă clienții și să păstreze vânzările la același nivel. Așadar, motoarele au fost pornite și încălzite, bugetul și strategiile au fost bine puse la punct și firmele își așteaptă clienții. O resuscitare și îmbunătățire a programului “Rabla” va da, de asemenea, o doză de speranță pieței auto.

Ford, rezervat în pronosticuri

Angelo Mitache, manager al Auto Haus Westcar, dealer Ford în județul Mureș, susține că vânzările din 2009 au fost în scădere cu 50% față de anul precedent. “Din acest punct de vedere anul trecut a fost unul sumbru. Cât despre 2010 suntem rezervați în a face pronosticuri. Vom vedea cum va funcționa programul Rabla și, de asemenea, rambursările de la stat. Noi ne dorim o creștere însă acest lucru este greu de îndeplinit. Este clar că nu vor mai fi aceleași promoții. Prin criza care a venit la jumătatea lui 2008 s-a determinat o scădere drastică a prețurilor ceea ce a adus pe piață foarte multe reduceri. Volumul mare de autoturisme importat trebuia lichidat. Acum însă nu mai lucrăm cu vehicule de pe stoc și poate doar un mediu concurențial va impune anumite reduceri și promoții.”, susține Mitache.

Hyundai și Peugeot, pesimiști pentru 2010

Zsolt Baroti, director vânzări al Mondotrade, dealer Hyundai în Mureș, spune că 2009 a fost un an foarte slab pentru compania sa. “Vânzările au fost sub așteptări. Am un raport de la sfârșitul lunii septembrie și vă pot spune că în 2009 am vândut 75 de unități iar în 2008 am vândut 161. Se observă scăderea cu aproximativ 50%. Pentru 2010 mă aștept ca măcar să se păstreze nivelul din 2009. Nu ne așteptăm în nici un caz la o creștere iar despre promoții nu prea se poate vorbi. Sperăm să se stabilizeze prețurile și așteptăm evoluția programului Rabla.”, spune Baroti.

Adrian Grosu, director al Auto Center Company, dealer Peugeot în Mureș, crede că piața auto a dat cu capul de pragul de sus și s-a prăbușit. “Vânzările au scăzut cu mai mult de jumătate, iar prin măsuri manageriale este greu să compensezi asemenea căderi. Cât despre 2010…nu va fi un an mai bun. Nu știu dacă se se vor vinde 100 de mii de unități la nivel național. De asemenea, nu vor mai exista discount-uri iar prețurile vor reveni încet la cele de la începutul lui 2009, înainte de reduceri. Este foarte clar, lumea nu mai are bani iar piața auto din 2010 nu se va revigora, sau are șanse foarte slabe. Stocurile sunt lichidate și de aceea s-a dus vremea reducerilor uriașe.”, a încheiat Grosu.

Citroen și BMW au scăpat mai ieftin

Nici la Citroen situația nu este mai roză. Gabor Zsigmond, director al Larix Auto, dealer Citroen în Mureș, se așteaptă ca vânzările în 2010 să fie cu 10-15% mai mici decât în 2008. “Asta depinde de legile care se dau și mai ales de cea a TVA-ului. Totuși, de vânzările din 2009 sunt mulțumit pentru că putea fi și mai rău. Vânzările au scăzut în 2009 cu 46% față de 2008, de la 153 de mașini în Târgu Mureș, la 77. Nu știu la ce să mă aștept de la anul 2010. Strategia și bugetul sunt în așa fel făcute încât vânzările să rămână la fel. Dacă spre exemplu, vorbim de reduceri, avem o mașină din 2009 care se vinde în 2010, trebuie să facem o reducere de 10-15% pentru că în general clienții vor mașini de anul acesta. Dar la mașinile produse în 2010 nu putem face reduceri.”, a spus Gabor Zsigmond.

Adrian Florea, director al Auto Transilvania, dealer BMW în județul Mureș, spune că în 2009 s-a apropiat de ceea ce și-a propus în procent de de 75-80% și a lichidat stocurile. “Pentru 2010 ne așteptăm la rezultate mai bune și vom face tot felul de oferte și prin analiza de piață sperăm să ne apropiem cât mai mult de clienți.”, susține Florea.

Opel, Chevrolet – scădere de 60%

Anul 2009 a fost unul foarte slab din punctul de vedere al vânzărilor, spune și Alexandru Galpall, director al Victoria Total, dealer Opel și Chevrolet în Mureș. “S-a înregistrat o scădere de 60% față de anul 2008. Acest lucru s-a produs din cauza opririi creditelor. Lumea nu mai putea obține credite și nici nu aveau bani pentru o mașină nouă. Încă mai avem câteva mașini pe stoc pe care le vom vinde dar asta nu înseamnă că în 2010 vor mai fi reducerile din 2009. În anul 2010 ne așteptăm la o scădere de 20% a vânzărilor față de anul 2009. Nu o să fie un an prea bun.”, crede Galpall.

Damian SAMOILĂ‚

Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button
Close