Uncategorized

Agențiile de turism din Mureș au vândut cu 20% mai puțin decât în 2007. Turismul, în cădere liberă

Efectele crizei financiare asupra turismului mureșean se resimt prin numărul mic de pachete turistice vândute anul acesta, comparativ cu anul trecut în aceeași perioadă. Agențiile de turism sunt din ce în ce mai îngrijorate de efectele iminente ale crizei financiare asupra afacerii lor. Costurile vacanțelor sunt mai mari, iar ofertele nu prea mai sunt agreate de mureșeni. Prăbușirea leului a atras o reacție în lanț a mai multor servicii, cum este și turismul. Românului când îi scad veniturile, e greu să se mai gândească unde își petrece vacanța.

Între Austria și Dubai

Potrivit datelor oferite de agențiile de tu­rism, cea mai căutată destinație este Austria, unde cazările pentru stațiunile montane încep de la 370 de euro, pentru șapte nopți, la o pensiune de două stele, iar la un hotel de patru stele cu un sejur de șapte nopți pentru o persoană, prețul poate trece de 1.000 de euro. Reprezentanții agențiilor de turism susțin că 10% din turiștii care merg în vacanță în afara țării în sezonul rece optează pentru sejururi de shopping. ”Cea mai căutată destinație pentru perioada Revelionului este Austria, la Viena, unde vor avea parte de un program de cumpărături în cel mai mare centru comercial din Europa Centrală și de Vest, la Wien Shopping City Sud. Lumea caută în general prețuri mici, iar pe plan extern Austria rămâne cea mai accesibilă. Se mai caută Elveția și Franța pentru schi, iar ca destinații exotice pentru Dubai și Egipt avem cele mai multe cereri, deoarece aici prețurile ajung undeva la 1.000 euro. Pe plan intern nu se prea cere deoarece este mai scump, iar cererile care le-am avut până acuma au fost pentru litoral, chiar dacă este frig, și pentru Valea Prahovei. S-a resimțit totuși și la noi puțin criza financiară, nu mai avem așa clientelă cum aveam anul trecut pe astă vreme, dar totuși, mureșenii sunt obișnuiți să călătorească, le place și nu renunță la asta”, și-a dat cu părerea Mihaela, angajata agenției de turism TransAir Agency din Târgu Mureș.

Pachetele vândute

înainte de criză

”Merge destul de slab, tarifele sunt mari și cred că din cauza crizei financiare este afectat și turismul. Nu știe nimeni ce să facă. Mureșenilor se pare că le este frică și de faptul că agențiile ar putea da faliment. Pur și simplu nu mai au curaj să vină pe la noi”, a declarat Emese Ketves, angajată a agenției de turism Unita Tours din Târgu Mureș. Unii operatori turistici sunt mai optimiști cu privire la afacerile lor de la sfârșitul acestui an și argumentează prin faptul că jumătate din pachetele turistice pentru Crăciun și Re­velion 2009, pe destinațiile de schi dar și pe cele exotice, au fost deja achiziționate cu mult timp înainte de criza economică.”Noi, până la jumătatea lui octombrie, am epuizat deja 50% din pachetele turistice pentru Revelion, care erau la ofertă. Acum mai avem doar pachetele mai scumpe. Se caută destinațiile montane pentru schiat, în Austria, Slovacia. Destinațiile exotice sunt cu mult mai scumpe și mulți preferă să meargă după Revelion, deoarece sunt mai ieftine. Anul trecut am avut mai puțini clienți față de anul acesta și eu nu sunt de părere că mureșenii au fost așa de afectați de criză. Poate undeva în cursul anului viitor se va resimți și la noi criza. În ceea ce priveșete pachetele turistice, acestea nu s-au scumpit cu mult. Să spunem până în 10%”, a precizat, Ana Maria Bodan, admi­nistrator agenția de turism Magic Travel din Târgu Mureș.

“Se caută mai mult

bilete de avion”

În plină criză economică, agențiile de tu­rism care vor să-și păstreze clienții vor trebui să lucreze la strategii și să-și promoveze cât mai bine ofertele. Dacă până acum nu au reușit să vândă prea multe pachete turistice, agențiile speră ca măcar înainte cu o săptămână două de marele eveniment să se înghesuie și mureșenii pe la ușa lor. La FibulaAir Agency, ofertele pentru Sărbători nu prea sunt vizate de mureșeni. ”Avem oferte și pentru intern și pentru extern, dar clienți interesați cu adevărat nu prea sunt. Probabil înainte de Sărbători cu o săptămână două o să apară și cererile. Probabil se lasă pe ultimul moment și s-ar putea să nu mai găsească locuri pe la pensiuni sau hoteluri. Se resimte și la noi criza financiară. Față de anul trecut pe această vreme s-au redus re­zervările cu circa 40-50%. Ce se mai caută sunt biletele de avion, dar pachetele turistice….”, a precizat o angajată a agenției de turism FibulaAir Agency. În cea ce privește destinațiile interne preferate de mureșeni, Buco­vina și Maramureșul primează. La capitolul destinații externe pentru Revelion 2009 sunt la mare căutare capitalele europene, Paris, Bratislava și Praga.

Reduceri de 40%

pentru 2009

Reprezentanții agenției de turism Szocs&Co din Târgu Mureș spun că prețurile la pachetele turistice oferite de ei sunt aproximativ aceleași ca anul trecut, iar destinațiile exotice sunt cele mai căutate. ”Majoritatea ofertelor noastre sunt pentru extern și au cam aceleași prețuri ca anul trecut. Sunt solicitări pentru schi în Austria și Slovacia, dar la mare căutare sunt și destinațiile exotice pentru Thailanda, Tenerife, Egipt și Insulele Capului Verde. Pe plan intern nu prea sunt cereri pentru că sunt mult mai scumpe. Nu putem spune că suntem afectați de criza financiară, mai ales că am elaborat deja și strategia ofertelor pentru anul 2009, cu reduceri de până la 40% dacă se fac rezervări până în ia­nuarie”, a menționat Kinga Lutsch, directorul agenției Szocs&Co din Târgu Mureș.

Arina CORDUNEANU

Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button
Close