Administratie

Apostila electronică, un serviciu necesar

Specialiști din Prefectura Mureș și reprezentanți ai instituțiilor publice s-au întâlnit vineri, 13 decembrie, pentru a discuta despre implementarea apostilei în mod electronic, un program prin care Ministerul Afacerilor Interne își propune, într-o primă fază, implementarea sistemului pentru apostilele eliberate de Instituțiile Prefectului, urmând ca proiectul să continue prin aplicarea apostilei electronice cu scopul de a crește eficiența, de a ușura munca și de a simplifica procedurile de veridicitate de la stat la stat.

O schimbare necesară

Apostila este o ștampilă sau un certificat care atestă originea actului oficial în vederea înlesnirii folosirii actelor oficiale în afara granițelor țării, dar și autenticitatea semnăturii. Corneliu Grosu, prefectul județului Mureș, a precizat că programul de implementare a apostilei în mod electronic face parte dintr-un proiect mai complex, fiind necesară schimbarea, mai ales că în prezent 18 state au implementat această metodă. „Punem astăzi (n.r.- 13 decembrie) în aplicare o parte dintr-un program complex, a unui proiect european, care se desfășoară în cadrul Ministerului Afacerilor Interne, și anume Programul de implementare a sistemului interoperabil centralizat pentru evidența apostilei eliberate de către instituțiile prefectului pentru acte oficiale și administrative. Este o activitate care compune paleta de lucrări și activități care se desfășoară zilnic în Prefecturile din țara noastră și nu numaiâ€, a precizat Corneliu Grosu.

În anul 2012, în județul Mureș, au beneficiat de acest serviciu de autorizare 1.362 de persoane „Apostila este o ștampilă, un certificat prin care statul român atestă, pe lângă veridicitatea și legalitatea documentelor pe care le prezintă persoana fizică și juridică, și faptul că statul își asumă răspunderea pentru realitatea, legalitatea și adevărul a informațiilor care sunt cuprinse în documentele care poartă această apostilă. În județul nostru, în anul 2012, au beneficiat de acest serviciu de autorizare 1.362 de persoane, s-au aplicat apostile pe 1.863 de documente, iar în anul 2013 sunt aproape 1.400 de cereri pentru aplicarea apostilei și aproape 2.000 de documente, care au fost autorizate în acest felâ€, a specificat Corneliu Grosu.

Munca manuală, ușurată

Odată cu apostila electronică, munca manuală se va ușura considerabil și procedurile de veridicitate a actelor de la stat la stat se vor simplifica, ceea ce înseamnă prelucrarea și transmiterea datelor se va realiza în timp real. „Suntem preocupați de implementarea acestui program, pentru că s-au pus bazele tehnice și de procedură pentru aplicarea acestei apostile în mod electronic, evitându-se de acum trei mari neajunsuri pe care forma actuală de aplicare și utilizare a apostilei le înregistrează. În primul rând, munca manuală se ușurează, apoi procedurile de verificare a veridicității actelor de la stat la stat se simplifică, iar în cel de-al treilea rând sunt peste 38 de state care au trecut la utilizarea tehnicii de prelucrare a datelor și de transmisie în timp real a informațiilor legate de această apostilăâ€, a adăugat Corneliu Grosu.

Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button
Close