Uncategorized

Ascensiunea Partner Alu-Plast

Numãrul firmelor care comercializeazã tâmplãrie din PVC și aluminiu a crescut foarte mult în ultimii doi ani. Deși se aflã pe piațã numai din 2003, Partner Alu-Plast Târgu Mureș a reușit sã se așeze bine pe o piațã cu o mare concurențã. Iar planurile de dezvoltare nu se opresc aici. Directorul firmei, principalul artizan al acestei afaceri, Florin Muntean, ne-a fãcut o radiografie a activitãții Partner Alu-Plast.

8 Florin Marcel: Domnule Florin Muntean, vã rog sã ne spuneți cum ați început aceastã afacere și în ce constã ea.

Florin Muntean: Firma Partner Alu-Plast se ocupã cu sisteme de tâmplãrie din PVC și aluminiu. Am înființat societatea în anul 2003, în luna februarie. Am dobândit experiențã în domeniu la firmele la care am lucrat înainte, din 1992 pânã în 2003. Am considerat cã pot sã încep o afacere în acest domeniu și am trecut la treabã. Am început activitatea într-un spațiu mic, închiriat, dar dupã 5-6 luni am cumpãrat teren, o clãdire și încet încet ne-am dezvoltat. Am investit și în utilaje și astfel, nu dupã mult timp, am devenit un competitor important pe piațã.

8 F.M.: Care au fost atuurile care v-au ajutat sã pãtrundeți pe o piațã cu multe firme concurente?

Partenerii Dimex

Florin Muntean: Avantajul nostru a fost cã ne-am fãcut o relație foarte bunã, printr-o cunoștințã, cu o firmã din Germania, firma Dimex, de la care importãm profilul. E vorba de un profil de foarte bunã calitate. Materialul poate fi alb sau de diferite culori, cu 3,4, 5 sau 6 camere etc. Feroneria este tot nemțeascã – Siegenia. La început aduceam materiale în valoare de 5000-6000 de euro, dupã care volumul de marfã importatã a tot crescut, astfel cã am ajuns sã aducem și câte un tir de marfã pe lunã.

8 F.M.: Sticla de unde provine?

Florin Muntean: Sticla nu o aducem noi. Colaborãm cu o firmã din Târgu Mureș, care este bine dotatã din acest punct de vedere. Pentru noi nu este rentabil sã aducem stricla, deoarece ar trebui sã aducem cantitãți foarte mari ca sã fie la un preț bun. Am decis sã lucrãm cu o firmã localã specializatã, bine pusã la punct, care asigurã garanție, așa cum asigurãm și noi.

Atenție la calitate!

8 F.M.: La ce trebuie sã fie atenți clienții când cautã uși și geamuri termopan?

Florin Muntean: În momentul în care am cumpãrat eu utilajele, prețurile acestora erau foarte mari. Acum se gãsesc și second, la un preț mult mai mic, însã dacã vrei sã faci produse de calitate nu îți poți permite concesii. Acum, cu 200-300 de milioane de lei poți sã începi o activitate în acest domeniu. Sunt o serie de firme care în garaje, în spații închiriate, se chinuie cu o mașinã sau chiar manual sã facã tâmplãrie. Nu e de mirare cã apar atâtea probleme. În toate revistele de specialitate se atrage atenția asupra faptului cã în aparențã toate geamurile termopan sunt la fel, însã lucurile nu stau așa. Aici e problema. Majoritatea clineților nu întreabã de unde provin materialele, cu ce sunt transportate, cum sunt prelucrate etc, ci întreabã de preț. Ei sperã sã fie cât mai ieftin. Ca un geam termopan sã fie de calitate trebuie sã corespundã unor standarde. E ca și la o rețetã de mâncare. Pot face și eu o tocãnițã, sau o ciorbã, dar nu va fi la fel de bunã ca cea fãcutã de un bucãtar.

Ca sã fii competitiv pe piațã, trebuie sã vinzi mult, la prețuri bune, însã dacã prețurile sunt forte mici, ceva nu este în regulã. Un produs de calitate nu poate fi gãsit la prețuri considerabil mai mici decât prețurile pieței. Așa cã, în general, prețurile nu diferã prea mult între douã firme, dar diferențe pot fi la calitate. Am avut clienți care la expoziții au venit și ne-au ales pe noi din 10-15 firme. Iar aceștia au fost niște clienți exigenți, pretențioși. Au studiat bine piața înainte sã ne aleagã. Acești oameni îți pun multe întrebãri, iar dacã la una singurã nu știi sã rãspunzi sau te fâstâcești, riști sã îl pierzi pe respectivul client. Unii dintre ei m-au întrebat dacã pot intra în atelier sã vadã cum se lucreazã. Le-am spus cã sunt bineveniți oricând, pentru cã nu avem nimic de ascuns. Nu am refuzat pe nimeni niciodatã.

Mai e un lucru important în privința reglajelor. În momentul în care te sunã clientul și-ți spune cã nu i se închide un geam sau are o problemã de genul acesta, trebuie sã mergi obligatoriu sã remediezi problema. Am lucrat foarte mult la început în aceastã privințã, dar în timp am reușit sã alcãtuim o echipã care sã lucreze în așa fel încât intervențiile ulterioare sã fie foarte puține. Și am reușit acest lucru. În momentul în care ai lunar 10-15 clienți nemulțumiți apar niște costuri mari. Este mai ieftin și mai bine sã lucrezi cu materiale bune și cu oameni buni. Å¢in mult la acest principiu: sã facem lucrul bun de la început și atunci nu aveam probleme.

8 F.M.: Ce planuri aveți pentru 2006?

Florin Muntean: Anul acesta am avut o serie de lucrãri importante care ne-au ajutat sã creștem mult în privința activitãții. Și pentru anul viitor avem planuri de dezvoltare. În primul rând, avem de gând sã participãm la o serie de târguri și expoziții unde sã ne promovãm și mai bine produsele și noutãțile. Avem în plan și câteva noutãți despre care vom vorbi la momentul potrivit. De asemena, vrem sã modernizãm sediul și sã-l dotãm cu utilaje și mai noi, mai bune, pentru a câștiga timp în pocesul de producție. Suntem pe drumul cel bun.

SC PARTNER ALU-PLAST SRL

Sediu: Str. Livezeni Nr. 4 Târgu Mureș, județul Mureș,

tel.+40-(0)265 256274, e-mail : parteneraluplast@yahoo.com, înregistratã la Registrul Comerțului sub Nr. J26/45/2003

Scurt istoric: Firma a fost înființã în anul 2003 și a avut o ascensiune puternicã. În doar doi ani a devenit un nume important pe piața mureșeanã a tâmplãriei din PVC și aluminiu.

Indicatori economici (mii lei ROL) 2003 2004

Indicatori economici (mii lei ROL) 2003 2004

Active imobilizate TOTAL 664024 1360900

Active circulante TOTAL, din care 437502 531689

Stocuri (materiale, mãrfuri etc.) 135124 324066

Disponibilitãți bãnești 78559 112786

Creanțe 223819 94837

Capitaluri – Total, din care 479446 331564

Capital social subscris și vãrsat 2000 2000

Cifra de afaceri 4112501 5653634

Venituri totale 4126086 5954903

Cheltuieli totale 3586865 5513352

Profitul brut al exercițiului 539221 441551

Pierderea brutã a exercițiului – –

Profitul net al exercițiului 477446 329164

A consemnat

Florin MARCEL

Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button
Close