Uncategorized

Campania “READ”

Prea puțini tineri au astăzi dispute, controverse despre cărți sau despre autori. Prea puțini tineri, avizi de cunoștințe, am întâlnit pe la biblioteci. Fac excepție cei care caută cărți din bibliografia obligatorie pentru Bac. I-am văzut în schimb prin internet-cafe-uri, prin cluburi și baruri. Câțiva doar cunosc drumul până la Bibliotecă. Și mai puțini știu ce să caute în ea.

Dar v-ați pus vreodată problema ce facem noi în fața acestei stări de fapt? În afară de faptul că ne plângem și ne lamentăm, ridicând neputincioși și lipsiți de imaginație din umeri! La ce soluții ne-am gândit pentru a le explica tinerilor că se pot destinde și lecturând un “National Geographic” sau un “Descoperă”, că se pot așeza în pat nu neapărat cu telecomanda în mână, ci și cu un H.G. Wells sau cu un Isaac Asimov?

Să fim conștienți că toate cărțile copilăriei, adolescenței și maturității noastre nu vor mai exista atâta vreme cât nu le facem cunoscute tinerilor. Ele, cărțile noastre, se maturizează sau, după caz, îmbătrânesc o dată cu noi. Și vor muri o dată cu noi. De aceea trebuie să-i convingem pe cei mai tineri că merită să citească. Că, de fapt, o fac pentru ei. De pildă, americanii, cât de ignoranți și de superficiali îi considerăm noi, cu oricâtă superioritate europeană îi privim, de la înălțimea sfidătoare a zeci de secole de civilizație, au arătat că le pasă. Că îi interesează ca tinerii lor să descopere cartea. În urmă cu câțiva ani America a cunoscut o campanie – “Read” – de promovare a cărții, adresată tinerilor, al cărei scop a fost sensibilizarea acestora în ceea ce privește lectura. Ideea campaniei se baza pe promovarea cărții de către staruri ale muzicii americane, idoli ai tinerilor. Poate veți râde de ideea trăznită a americanilor, de a folosi metode de marketing și publicitate pentru promovarea cărții. Dar dacă aceste soluții, comerciale, e adevărat, țin, prind la public când este vorba de detergenți, de țigări, de băuturi alcoolice sau răcoritoare, de ce nu ar fi la fel și în cazul în speță?!

Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button
Close