Uncategorized

Alexandru Inclănzan directorul executiv interimar DGFP Mureș

Alexandru Inclănzan este director executiv interimar al Direcției Generale a Finanțelor Publice Mureș din data de 2 aprilie 2009, în urma vacantării postului după demisia fostului director Felicia Pop. Inclănzan este titular pe funcția de director executiv adjunct pe activitatea de inspecție fiscală și lucrează în sistem de 15 ani.

Reporter: Ce noutăți va aduce descentralizarea la nivelul Finanțelor?

Alexandru Inclănzan: În prezent se desfășoară un sistem de reorganizare a funcțiilor publice de conducere: director executiv și director executiv adjunct la nivelul tuturor instituțiilor deconcentrate din țară. Funcțiile de director executiv și director executiv adjunct vor dispărea și vor fi înlocuite de directori coordonatori respectiv directori coordonatori adjuncți, pentru că există deja un ordin în acest sens. E vorba de ordinul 849, emis de președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală.

Rep.: Ce prevede mai exact acest ordin?

A.I.: Prevede că persoanele care vor ocupa funcția de director coordonator, respectiv director coordonator adjunct, fie unul fie mai mulți, nu vor mai avea calitatea de funcționari publici ci ei vor încheia un contract de management cu ANAF, adică cu alte cuvinte vor deveni manageri. Contractul se va încheia pe o perioadă maximă de patru ani, în care vor fi stipulați foarte clar indicatorii de performanță care vor trebui duși la îndeplinire.

Rep.: Noii directori coordonatori își vor putea negocia salariile?

A.I.: Nu, în ceea ce privește acest lucru este prevăzută grila de salarizare tot în ordinul președintelui ANAF, care nu poate fi negociată. În ceea ce privește Finanțele mureșene vor fi două persoane pe funcția de director coordonator adjunct.

Rep.: Se cunosc numele acestora?

A.I.: Încă nu se știu, pentru că nu este finalizat procesul de evaluare a candidaților și de numire a acestora.

Rep.: În ce perioadă se va desfășura concursul pentru funcția de director coordonator al Finanțelor mureșene?

A.I.: Înscrierea a avut deja loc, termenul limită a fost în 12 mai. Trebuia depus un dosar care să conțină anumite piese prevăzute în ordin, plus un proiect de management. Urmează ca în zilele de 18 și 19 mai să aibă loc la București, la sediul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, etapa finală, adică evaluarea proiectelor de management și a candidațiilor, ocazie cu care vor fi afișate și rezultatele. Candidații care obțin peste 70 de puncte vor fi declarați admiși iar în situația în care sunt mai mulți candidați pe același post contractul de management va fi încheiat cu persoana care întrunește punctajul cel mai mare.

Rep.: Excludem total criteriile politice?

A.I.: Există un ordin în acest sens, emis de președintele ANAF, care prevede foarte clar metodologia de ocupare a acestor posturi. Dar, nefiind funcționari publici, candidații pot fi membri ai unor partide politice.

Rep.: Organigrama va suferi schimbări și în eșaloanele inferioare?

A.I.: Deocamdată părerea mea este că nu se vor mai face restructurări pentru că în urmă cu o lună s-a finalizat procesul de reorganizare. Există o ordin al președintelui ANAF prin care s-a modificat într-o oarecare măsură structura organizatorică și la nivelul Direcției Generale a Finanțelor Mureș. S-au redus posturi prin restrângerea anumitor structuri, numărul funcțiilor de conducere s-au reașezat pe noua structură organizatorică și din acest punct de vedere cred că nu vor mai interveni alte schimbări. La ora actuală avem circa 628 de posturi, din care 26 sunt vacante, urmează să fie ocupate.

Rep.: Dumneavoastră pentru ce funcție v-ați depus dosarul?

A.I.: În ceea ce mă privește mi-am depus dosarul pentru funcția de director coordonator adjunct pe activitatea de inspecție fiscală, compartiment unde am o experiență de 15 ani.

Rep.: Când vom afla cine sunt noii directori ai Finanțelor mureșene?

A.I.: Până la sfârșitul lunii mai vor avea loc toate concursurile și se vor încheia contractele de management iar pe noua structură se va intra undeva la sfârșitul lunii mai începutul lunii iunie.

Rep.: Ce se va întâmpla cu contribuabilii care nu au reușit să își depună declarația privind veniturile realizate în anul 2008 până la 15 mai?

A.I.: Conform Ordonanței 92 privind codul de procedură fiscală, contribuabilii persoane fizice care aveau obligația depunerii până în 15 mai a declarațiilor privind veniturile obținute pe anul 2008 și nu și-au îndeplinit această obligațiune declarativă pot fi pasibili de o amendă contravențională ce poate varia între 10 și 100 de lei. Noi am avut program prelungit toată săptămâna până la ora 18.30, ba mai mult chiar și în ziua de sâmbătă a fost deschis ghișeul pentru primirea declarațiilor. Iar pentru cei care nu stăteau foarte bine la capitolul timp liber declarațiile puteau fi trimise și prin poștă până inclusiv în 15 mai. Dacă se poate face dovada că declarația de venit a fost depusă la factorul poștal în aceeași zi se încadrează în termenul legal.

Rep.: Care este procentul de depunere a declarațiilor la nivel de județ?

A.I.: Din păcate, în ceea ce ne privește pe noi la nivelul Finanțelor mureșene gradul de depunere a declarațiilor este foarte scăzut. Adică până la sfârșitul zilei de 14 mai, aveam depuse un procent de 50% din declarațiile estimate de noi că ar trebui depuse. Estimările le-am făcut în funcție de informațiile din baza noastră de date și de plățile anticipate.

Robert MATEI

Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button
Close