Dictionar de termeni auto
Articulatie-tipuri
Articulatie cardanica – mecanism care transmite miscarea rotationala intre doi arbori care nu sunt pozitionati in linie dreapta. Este alcatuit dintr-un arbore de intrare si unul de iesire. Cea mai simpla articulatie cardanica este cea in cruce numita “Hooke”. Articulatie de directie (a suspensiei) – montata pe sasiu este aliniata ca sa reziste miscarilor longitudinale ale rotii. Articulatie sferica – alcatuita dintr-o sfera aflata intr-un racord, intalnita la suspensia fata. Ea face posibila miscarea rotii odata cu suspensia, primind in acelasi timp comenzi de la motor.
Arbore radial rasucit
Un tip de arbore semiindependent intalnit la suspensia rotilor din spate in cazul vehiculelor cu tractiune frontala. Acest tip de arbore este mai compact si mult mai putin costisitor decat un sistem de suspensii independente.
Arbore cu came
Arbore rotitor prevazut cu came sau dinti externi, care inchide sau deschide valvele de cilindru ale unui motor. Exista si un tip de arbore cu came in chiulasa in care tipul de dispunere a supapelor este diferit. Pozitionarea arborelui cu came in apropierea supapelor face ca acestea sa se deschida si sa se inchida mai rapid, lucru care rezulta intr-o turatie mai mare a motorului.
Aspiratie normala
Se intalneste la motoarele care nu necesita compresor de supraalimentare sau turbocompresor pentru a se raci.
ASR
Sistem inovativ care impiedica rotirea rotilor de tractiune oferind stabilitate. Acest lucru este posibil micsorandu-se electronic puterea motorului sau prin franarea rotii care are tendinta de rasucire. Reglarea patinarii tractiunii mai este prescurtata: ETC, TC, TCS
Atenuator de soc
Tip de amortizor elastic care actioneaza atunci cand suspensia atinge punctul maxim de comprimare. Actiunea este aceea de rigidizare treptata a suspensiei.



