Administratie

Încă trei drumuri judeţene, reabilitate

drumuri judeteneConsilierii judeţeni au aprobat joi, 31 martie, documentaţiile tehnico-economice şi indicatorii tehnico-economici pentru trei investiţii, respectiv „Reabilitare prin pietruire a drumului judeţean DJ 107D limită judeţ Alba – Herepea – Crăieşti – Adămuş, km 31+320-36+438, judeţul Mureş”, „Reabilitare drum judeţean DJ 107G limită judeţ Alba – Aţintiş – Luduş, km 16+775-18+226, judeţul Mureş” şi „Reabilitarea drumului judeţean DJ 162A DN 16 – Cozma – limită judeţ Bistriţa Năsăud, km 8+777-11+000, judeţul Mureş”.

Pietruire pe DJ 107D

Potrivit vicepreşedintelui Consiliului Judeţean Mureş Ovidiu Dancu, DJ 107D începe de la limita judeţului Alba, km 31+320 şi continuă prin localităţile Herepea, Crăieşti, Adămuş până la intersecţia cu DN14A, km 52+790, iar investiţia „Reabilitare prin pietruire a drumului judeţean DJ 107D limită judeţ Alba – Herepea – Crăieşti – Adămuş, km 31+320-36+438, judeţul Mureş” se va cifra la 5,45 milioane lei, cu TVA. “Tronsonul de drum judeţean cuprins între kilometri 31+320 şi 35+920 este un drum de pământ situat între limita judeţului Alba şi localitatea Crăieşti din comuna Adămuş şi este în administrarea Consiliului Judeţean Mureş. Tronsonul de drumul judeţean are o lungime reală de 4,6 kilometri şi un traseu cu sinuozitate foarte accentuată între kilometri 32+760 şi 34+480. Din punct de vedere al stării tehnice drumul nu are capacitate corespunzătoare pentru traficul rutier ceea ce conduce la un disconfort accentuat la parcurgerea acestui tronson, punând în dificultate accesul participanţilor la trafic. Pantele transversale ale drumului nu asigură o bună scurgere a apelor meteorice de pe suprafaţa carosabilă”, a precizat Ovidiu Dancu.

Reabilitare pentru DJ 107G

În ceea ce priveşte investiţia „Reabilitare drum judeţean DJ 107G limită judeţ Alba – Aţintiş – Luduş, km 16+775-18+226, judeţul Mureş”, valoarea estimată a acesteia este de 3,21 milioane lei, cu TVA. „Tronsonul de drum județean cuprins între kilometri 16+775 şi 18+226 este un drum pietruit, situat între limita județului Alba și localitatea Botez din comuna Ațintiș, pe teritoriul administrativ al comunei Ațintiș și este în administrarea Consiliului Judeţean Mureş. Sistemul rutier s-a degradat în mod considerabil sub acţiunea traficului greu, a factorilor climatici şi a naturii terenului, capacitatea de transport a sectorului de drum studiat fiind depăşită iar caracteristicile tehnice de exploatare nu mai corespund normelor tehnice în vigoare. Tronsonul de drum cuprins între kilometri 16+775 şi 18+226 este pietruit și prezintă denivelări, făgaşe şi cedări ale fundaţiei, totodată şanţurile şi podeţele sunt colmatate şi deteriorate, punând în dificultate accesul participanţilor la trafic. Pentru asigurarea circulaţiei în conditii de siguranţă şi confort, este nevoie de refacerea integrală a fundaţiei şi aplicarea straturilor de asfalt, refacerea podeţelor şi executarea unor noi podeţe daca este necesar precum şi refacerea şanţurilor, conform prescripţiilor tehnice în vigoare”, a menţionat Ovidiu Dancu.

Reparaţii şi pe DJ 162A

Ce-a de-a treia investiţie, „Reabilitarea drumului judeţean DJ 162A DN 16 – Cozma – limită judeţ Bistriţa Năsăud, km 8+777-11+000, judeţul Mureş”, este estimată la valoarea de 4,45 milioane lei, fără TVA. „Tronsonul de drum judeţean DJ162A situat între kilometri 8+777 şi 11+000 se află pe teritoriul administrativ a doua comune: comuna Cozma şi Lunca. Acest sector se situează între localităţile Cozma şi Valea Sasului. Din punct de vedere al stării tehnice drumul nu are capacitate corespunzătoare pentru traficul rutier, ceea ce conduce la un disconfort accentuat la parcurgerea acestui tronson, punând în dificultate accesul participanţilor la trafic. Pantele transversale ale drumului nu asigurăo buna scurgere a apelor meteorice de pe suprafaţa carosabilă. Şanţurile sunt înierbate şi colmatate. Podeţele de acces la proprietăţi acolo unde există sunt realizate artizanal cu structuri şi la cote diferite, lucru care îngreunează scurgerea în bune condiţii a apelor meteorice prin şanţurile drumului. Pe traseu se situează trei podeţe în diferite stări de degradare şi colmatare: structura rutieră existentă se compune la data întocmirii proiectului dintr-o pietruire de 26-29 centimetri. Lăţimea drumului variază între 5-6 metri”, a arătat Ovidiu Dancu.

Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button
Close