Uncategorized

Jocul cu legea al Comisariatului pentru Societatea Civilă

•Pe fondul democratizării vieții socio-economice și politice, în România, apariția organizațiilor non-guvernamentale a apărut ca o necesitate * Acești “câini de pază”, ca să folosim terminologia anglo-americană, au misiunea de a constitui veriga de legătură dintre individ și autorități, de a supraveghea respectarea drepturilor cetățeanului, a mediului etc. * Dacă, în cele mai multe cazuri, ele și-au îndeplinit obiectivele, trebuie să remarcăm și faptul că au existat și anumite structuri, cum ar fi acele fundații umanitare care s-au implicat în traficul de persoane, de fonduri externe, sau în promovarea unor ideologii contrare statului sau religiei * Și, iată că, în aceeași notă a nerespectării limitelor legale în care trebuie să se încadreze ONG-urile, de trei ani funcționează, fără să fie deranjată de nimeni, o altă organizație non-guvernamentală

“Comisarii Poporului”. Nu vi se pare că sună în stilul “Marii Revoluții din Octombrie”? Ei bine, ca și bolșevicii care vânau “paraziții țariști, pentru a le proteja pe vlăstarele revoluției” și activiștii Comisariatului pentru Societatea Civilă se laudă că-i apără pe cetățenii României de abuzurile atroce ale autorităților. Ciudat este că, de foarte multe ori, ceea ce apără ei, este propria lor bunăstare, posibilitatea de a primi foloase necuvenite, prin luare de mită, șantaj, trafic de influență și intimidare celor săraci cu duhul, din cadrul autorităților statului.

“Comisariatul pentru Societatea Civilă (C.S.C.) și-a început, în mod oficial, activitatea la data de 01.10.2003. Cadrul legal de înființare este stipulat în prevederile O.G. 26/2000, modificate prin O.G. 37/2003. C.S.C. are personalitate juridică prin încheierea de ședință din 03.09.2003, dată în Dosarul nr. 143/PJ/2003, de către Judecătoria Sectorului 2, București”.

La aceeași locație electronică, mai puteți afla că au fost stabilite “bune relații cu instituțiile centrale – Guvern, ministere, diverse direcții din cadrul ministerelor, printre care Inspectoratul General de Poliție, Parchetul General, Jandarmeria Română, Inspectoratul de Poliție al Municipiului București, Institutul Național de Statistică, Institutul Național de Combatere a Discriminării – și, la nivel teritorial, cu prefecturi, consilii locale și județene, primării și inspectorate județene de poliție.”

Nimic de reproșat acestor inițiative, dacă ele nu s-ar fi făcut “la limita legii”, determinându-se, în fapt, crearea unei false impresii că organizația reprezintă o instituție a statului.

Echilibristică profitabilă, la limita legii

Potrivit autorităților, dar și a structurii organizatorice a C.S.C., membrii instituției care și-a organizat filiale în mai toate județele, au funcții de inspector, comisar, comisar-șef, comisar general, deci similare ca titulatură cu cele ale Ministerului Administrației și Internelor. În plus, “comisarii poporului” au legitimații, uniforme, asemănătoare cu ale funcționarilor M.A.I., folosesc documente oficiale cu antete și ștampile asemănătoare sigiliilor de stat. De exemplu, ștampila din facsimilul pe care îl vedeți este ilegală, deoarece societățile comerciale, fundațiile sau organizațiile non-profit nu au voie să folosească, stampile cu două cercuri concentrice, având în centru stema țării, iar sus, scris “România”. Pe lângă aceasta, “comisarii incoruptibili” folosesc autoturisme pe care sunt montate echipamente de avertizare acustică și luminoasă specifice celor utilizate de mașinile din dotarea poliției, după cum se poate vedea în imagine.

Tot pe site-ul C.S.C. apare ca realizată încheierea unor protocoale de colaborare cu mai multe Inspectorate de Poliție Județene, în ciuda faptului că, prin adresa nr. 144982/2, din 25.04.2005, Oficiul Juridic al MAI a dispus denunțarea unilaterală a respectivelor protocoale încheiate, anterior, cu C.S.C..

Mai marele peste toți comisarii

Comisariatul este condus de un Președinte și de un Consiliu de Conducere, al cărui șef este domnul Comisar General, Grigore Ioan Prodan (foto). Acesta s-a născut în Gherla, județul Cluj, la data de 10 iunie 1976 și a absolvit Seminarul Teologic Ortodox Român din Cluj Napoca, în anul 1996, apoi Facultatea de Teologie Ortodoxă Română (Universitatea de Stat “Aurel Vlaicu” din Arad , specializarea teologie pastorală, legislație și administrație bisericească) – licențiat în Drept.

Din 2003, este șef al Consiliului de Conducere și Director General al Direcției Generale de Monitorizare a Abuzurilor și Implementare a Relațiilor cu UE și NATO, iar din anul 2005 este și președinte al Camerei de Comerț și Industrie România-Cehia. Drept urmare, se consideră îndreptățit să afirme, față de cunoscuți, că este un înalt funcționar în cadrul Ministerului Culturii și Cultelor și să sugereze că, prin intermediul său,

s-ar putea rezolva, contra cost, o serie de litigii, grație relațiilor sale “la nivel înalt”. Mai mult, în raporturile cu diferiți ierarhi bisericești, Comisarul General se recomandă drept “iconom stravofor în cadrul Episcopiei Alexandriei și Teleormanului” și face caz de relațiile sale apropiate cu episcopul Galaction, al aceleiași episcopii, și cu alți înalți prelați, cum ar fi Teodosie Tomitanul, Laurențiu Streza etc.

Pe partea laică, Prodan susține, în mod fals, în discuțiile cu diverși demnitari, păcăliți de “aureola” de incoruptibil a comisarului general, că organizația pe care o conduce ar acționa la solicitarile Comisiei Uniunii Europene, dovadă “diplomele de excelență” acordate unor persoane cu funcții importante din cadrul prefecturilor și PPJ- urile, acte cărora le-a atribuit o aparență oficială. Dintre cei care “au mușcat momeala” au fost inspectorul-șef al I.P.J. Neamț, Neculai Cărbunaru, cel al I.P.J. Timiș, Cristian Lepădat (care a avut decența, totuși, să o refuze, ulterior), ambasadorul României la Bruxelles, Ioan Jinga s.a.

Comisarii infractori

Trebuie remarcat faptul că persoane care dețin funcții în cadrul incoruptibilei organizații care este C.S.C., s-au aflat sau se află în atenția organelor de cercetare sau urmărire penală, pentru că se fac vinovați (sau sunt doar învinuiți) de comiterea unor infracțiuni, cum ar fi trafic de influență, însușire de foloase necuvenite, dare de mită, fals și uz de fals, declinare de calități oficiale false etc.

Printre “incoruptibilii comisari” al Marelui șef, Prodan, Dan Lăculeanu, de la C.S.C. Dolj, este reținut și aflat în cercetare, pentru declinarea, în fals, a calității de ofițer SRI, Aurelia Stan, de la C.S.C. Sălaj, arestată în august 2005, pentru trafic de influență, Dumitru Scutaru și Constantin Amarinei, de la C.S.C. Neamț, primul cercetat pentru trafic de influență și dare de mită, iar al doilea, judecat pentru fals intelectual. La Alexandria, “comisarul-șef al filialei județene, Andrei Tănase, este un cunoscut lider al lumii interlope locale și se află în atenția organelor de urmărire penală, Marinel Herciu, comisar de la C.S.C. Bacău, recidivist, cu două condamnări penale, este cercetat, din nou, penal, la fel ca Remus Lădau, comisar-șef al filialei Arad, care e suspectat de spălare de bani. Un alt om de la “curtea lui Prodan”, Florin Vasile Tarță, cetățean austriac de origine română, cunoscut pentru infracțiunile de evaziune fiscală prin introducerea de mărfuri de contrabandă în țară, a fost numit reprezentant al C.S.C., în relația cu Agenția Națională a Vămilor.

Dan PAPIJ

Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button
Close