Uncategorized

Pista auto de la Cerghid nu prinde viteză

Mult trâmbițatul “Parc auto pentru sporturi cu motor” de la Cerghid -Ungheni întârzie să apară. În 2009 va fi realizat doar proiectul tehnic, urmând ca demararea efectivă a lucrărilor să se facă undeva prin 2010. Pentru acest an, suma alocată din buget este de 1,5 milioane de lei.

Complexul sportiv se anunță a fi unic în România.

Potrivit vicepreședintelui Consiliului Județean, Szabo Ãrpád, deja o sumedenie de federații sportive așteaptă cu sufletul la gură materializarea lui. Investiția arată, cel puțin teoretic, foarte promițător. Aceasta va fi realizată pe vechiul amplasament al Poligonului pentru Tancuri din Cerghid și va fi un punct de atracție atât pentru turiștii din țară cât și pentru cei de peste hotare.

Circuitul de viteză va avea 3500 de metri lungime, și va fi înconjurat de o tribună deosebit de modernă. Cu o capacitate de 1200 de locuri, aceasta va oferi spectatorilor condiții de cinci stele. De aici nu vor lipsi nici chiar ecranele digitale gigantice, care vor fi deservite de camerele pivotante din jurul pistei. Clădirea principală va cuprinde, pe lângă o grămadă de alte spații administrative, boxe pentru bolizi, postul pentru cronometraj, un centru medical de ultimă oră, studiouri de transmisii radio și TV, un spațiu special amenajat pentru VIP-uri și un restaurant. Parcarea, extrem de generoasă, va avea o capacitate de 20 de locuri pentru autobuze, 750 pentru autoturisme și 1500 pentru motociclete.

De ce atâta bucurie?

Pentru un orășel ca Ungheniul, o investiție de 15 milioane de euro este adevărată mană cerească. Dacă, într-adevăr toată aceaste minunății vor fi realizate conform planurilor, atunci turismul se va dezvolta rapid în zonă, iar pe ogoarele și pășunile din împrejurimi vor răsări cel mai probabil, o mulțime de hoteluri și pensiuni. Rezultatul: sute de noi locuri de muncă pentru localnici și grămezi de bani proveniți din impozite pentru visteria urbei. În toată această afacere, primăria investește doar terenurile pe care acum trei ani le-a primit de la Ministerul Apărării. Cele 15 milioane de euro vor fi asigurate, pe din două, din fonduri europene și din bugetul Consiliului Județean.

Cu toate acestea, edilii nu par nici pe departe prea încântați de noua lor jucărie. Contactat de reporterii Ziarului de Mureș, primarul localității, Ioan Covrig s-a arătat foarte scump la vorbă: “Nu am nimic ce să declar până când nu rezolvăm problema…” Viceprimarul, Victor Prodan, nu a putut fi contactat nicicum pentru a afla care este problema care ține un proiect atât de îndrăzneț într-un con de umbră. Totuși, din cercetările efectuate ulterior, am reușit să aflăm că aceasta este legată de drumul de acces în parcul auto. Mai exact, ar fi vorba de anumite diferențe de opinii între primăria Ungheni pe de o parte și firma care proiectează drumul, alături de Consiliul Județean, pe de cealaltă parte. Practic, în timp ce proiectanții insistă că lățimea drumuilui este mult prea mică, edilii se încăpățânează să susțină că ea este mai mult decât suficientă. Și de aici toată “problema”.

Locație ideală și nu prea

Pe hârtie, alegerea locației este una de-a dreptul ideală. Doar cinci kilometri până la Aeroportul Internațional Transilvania, numai o aruncătură de băț până la Târgu Mureș, viitoarea autostradă pe la poartă și posibilitatea accesului atât de pe drumul județean DJ151B Târgu Mureș – Târnăveni, cât și de pe drumul național DN15 Târgu Mureș – Cluj.

Și totuși, realitatea este un pic diferită. Aeroportul este internațional doar cu numele, autostrada va mai fi încă mult și bine doar un vis, accesul de pe DN15 nu a fost inclus în plan și prin urmare nu va exista, iar DJ151B, singura rută de acces rămasă, este un drum aproape inpracticabil, ce arată ca după bombardament. Și ca și cum nu ar fi fost de ajuns, drumul de aproximativ doi kilometri care va face legătura între DJ151B și noua locație, va face ca Parcul pentru Sporturi cu Motor să fie și mai inaccesibil. Acesta va avea în total lățimea de șase metri, cu tot cu șanțurile pentru scurgere a apei. Å¢inând cont de mulțimea spectatorilor care vor veni aici la diferite competiții naționale sau internaționale și de spațiul generos pe care îl oferă parcarea complexului, situația e destul de ciudată și poate fi comparată foarte bine cu aceea a unui butoi în care se încearcă turnarea apei doar printr-un furtunaș subțire.

“Cu toții ne dorim să auzim cât mai curând motoarele turate la maxim”

Trecând peste toate aceste inconveniente, ideea unei piste pentru împătimiții de viteză, la doar câțiva pași de Târgu Mureș începe să fie din ce în ce mai palpabilă. Licitația pentru executarea proiectului tehnic a fost deja realizată. Cu toate că acesta trebuia finalizat și predat abia în luna iulie, se pare că lucrările merg mult mai rapid decât s-ar fi estimat. Predarea lui va avea loc cu două luni mai devreme, adică în luna mai.

“Cred că toți suntem motivați în realizarea acestei investiții. Va crește considerabil numărul de turiști în zonă și se vor creea noi locuri de muncă. Consiliul Județean a reușit să aloce suma necesară respectării calendarului lucrărilor și o va face și în continuare, astfel încât să nu existe întârzieri. Probabil în doi, trei ani vom putea inaugura noul parc pentru sporturi cu motor. Cu toții ne dorim să auzim cât mai curând motoarele turate la maxim”, ne-a mărturisit vicepreședintele Consiliului Județean, Szabo Ãrpád.

Allain CUCU

Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button
Close