Un bunic pe patru roţi
Mașina pe care am găsit-o în această săptămână este un Wartburg 311. Povestea autoturismului a început în anul 1965, când proaspăt ieșită de pe linia de fabricație, acesta a ajuns la familia Bencs. Aici a rămas până în prezent. Până acum a avut trei proprietari, care s-au străduit să țină mașina într-o stare cât mai bună.
Ultima dată mașina a fost vopsită acum 10 ani, dar încă arată bine. Pe lângă vopsea, proprietarul a mai schimbat câteva din componente, dar pe cele originale încă le mai păstrează și pot fi din nou cuplate. Astfel, a fost schimbat carburatorul, în loc de dinam acum există un alternator nou și a mai apărut ca noutate pompa de benzină.
Motorul este cel original și funcționează perfect. Mai mult, pornește la prima cheie. Proprietarul ne-a convins de acest lucru cu o demonstrație. Morul are 3 cilindri, lucru cel puțin ciudat pentru o mașină din zilele noastre, cu 3 bobine separate.
Tabla, de asemenea, nu arată vârsta mașinii, puține fiind locurile cu rugină. Verificarea a expirat anul trecut, iar proprietarul nu a mai reînnoit-o din lipsa banilor, dar după o nouă verificare mașina este aptă și din punct de vedere legal.
În interior totul este original. Când pășești în bătrâna mașină, simți parcă o întoarcere în timp, când lumea nu auzise încă de airbaguri, climatizare și alte dispozitive electronice. Cei obișnuiți cu luxul se vor simți puțin trădați de mașină, însă spațiul interior, care rezultă din eliberarea de toate dispozitivele, creează o senzație unică, oferită numai de un automobil de epocă. Proprietarul spune că mașina se descurcă foarte bine și la drum lung, fiind destul de confortabilă. “Poți lua curbe și cu 90 km/h, liniștit.”
Viteza maximă pe care o poate atinge mașina este de 115 km/h, iar consumul, cu carburatorul original, este de 4-5 litri. Anul viitor va împlini 40 de ani și va deveni mașină de epocă, iar cei ce doresc să o achiziționeze o pot face, pentru că mașina este de vânzare. Costă 1000 de euro, preț, din câte am înțeles de la proprietar, fix.
Motivul pentru care mașina s-ar putea să părăsească familia în care a stat timp de 39 de ani, este lipsa banilor. Proprietarul a scos la vânzare o casă și mașina, iar prima care va fi vândută o va salva pe cealaltă. Dacă va reuși să o păstreze și să facă rost de bani, proprietarul are de gând să o restaureze și să nu o mai scoată la vânzare niciodată, iar atunci când nu va mai fi printre noi, să o lase ca moștenire tot cuiva din familie.
 
					


