Uncategorized

Un demagog pe treptele primăriei

La un an de la reînvestirea în funcția de primar, Dorin Florea a ieșit în fața târgumureșenilor cu demagogie și circ. În loc să-și prezinte realizările celor cinci ani de mandatat, Florea a început să împroște cu acuzații, în încercarea de a-și ascunde propria neputință. Pentru tot ce nu a făcut, de vină sunt Consiliul Local, CJ și Prefectura. În opinia primarului, Consiliul Județean este condus de o bucătăreasă, iar prefectul ar trebui să doarmă pe treptele ministerelor. Demagogul a prezentat o listă cu 14 proiecte a căror nerealizare o pune în cârca autorităților locale și județene. Un fals grosolan. De fapt, prin neachitarea unor sume de ordinul miliardelor, municipalitatea a tras pe linie moartă mai multe proiecte de interes local. Paranoicul Florea dezinformează cu nerușinare opinia publică. Reacțiile părților atacate au demontat aberațiile demagogului.

După cum ne-a obișnuit în cei aproape cinci ani de mandatat, frustrările primarului Dorin Florea sunt oferite târgumureșenilor pe tavă prin intermediul unui circ ieftin, de cele mai multe ori pe calea mass-media. La un an de la reînvestirea în funcție, într-un discurs construit în cel mai pur stil demagogic, în loc să prezinte realizările din cei cinci ani de mandat – sau măcar din ultimul an -, Florea a preferat să atace instituțiile cu care, teoretic, ar trebui să colaboreze cel mai eficient: Consiliul Județean și cel local, Prefectura, dar și Agenția pentru Protecția Mediului. Demagogul a prezentat în cadrul obișnuitei conferințe de presă de la începutul săptămânii (noutatea ar fi faptul că aceasta a fost televizată, în direct) o listă cu 14 proiecte care, potrivit primarului, nu pot fi duse la bun sfârșit din cauza instituțiilor mai sus amintite.

Lista frustrărilor primarului include plata subvenției la energia termică pentru populație din bugetul de stat, preluarea de către municipalitate a pachetului majoritar al SC Seracom SA, a terenului aparținând Aeroclubului Sportiv, a unei baze sportive aflate în subordinea SNGN ROMGAZ Mediaș, a terenului aferent poligonului Sângeorgiu de Mureș și a unor cazărmi (obiective ale MApN) sau strategia locală privind managementul deșeurilor. Lista s-a dovedit a fi, de fapt, un paravan mult prea transparent pentru a putea masca neputința lui Florea.

Cel mai subvenționat primar

Probabil pentru a da bine în ochii târgumureșenilor, Florea s-a arătat extrem de îngrijorat în problema subvențiilor la energia termică, ținând să precizeze că, deși prețul energiei crește, iar primăria angajează cheltuieli tot mai mici, taxele locale nu vor fi majorate, pentru ca apoi să sublinieze că aleșii târgumureșenilor sunt nesăbuiți și au vrut să aloce sume pentru susținerea echipei de baschet, o problemă ce “suferă amânare”. Noroc că a fost și el la ședință, așa că, din nou, baschetul a fost tras pe linie moartă. Bineînțeles că primarul a uitat să precizeze faptul că Primăria Târgu Mureș a primit de la bugetul de stat suma de 19,1 miliarde de lei pentru subvenționarea facturilor de energie termică (din cele 22,2 alocate județului).

Una din țintele favorite de atac ale demagogului au fost consilierii locali, pe care i-a caracterizat ca fiind “cel mai slab consiliu”, acuzându-i că obstrucționează demersurile executivului. De altfel, ținta atacului a fost precisă, referirea fiind explicită la adresa consilierilor UDMR.

Latifundiarul

Un capitol cuprinzător al plângerilor lui Florea a fost lipsa de teren intravilan a municipiului, pentru care, bineînțeles, vina o poartă tot consilerii. După cum afirmă demagogul, executivul a propus preluarea unor terenuri (baza sportivă ROMGAZ, terenul aferent Poligonului Sângeorgiu de Mureș, o serie de terenuri aparținând MApN din cadrul Complexului de sport și Agrement Mureșul, precum și cazărmile care nu mai sunt utilizate), dar s-a lovit de refuzul consilierilor. Din nou, un fals grosolan. Consiliul local și-a dat acordul pentru inițierea demersurilor și obținerea terenurilor aflate în administrația Ministerului Apărării, chiar dacă poligonul aparține, de fapt, de Sângeorgiu de Mureș. Armata nu și-a anunțat intenția de a renunța la acest spațiu și, pe de altă parte, numai administrația locală din Sângeorgiu de Mureș poate solicita locația respectivă. Pentru terenurile ce aparțin de MApN (din cadrul Complexului de Sport și Agrement Mureșul) și cazărmile nefolosite executivul poate să se adreseze ministerului, având în vedere faptul că cei din CL a avizat această propunere. Ar mai fi de adăugat și faptul că de mai bine de doi ani consilierii au propus realizarea unor rezerve bugetare pentru a exista fonduri în cazul în care se ivesc situații în care Primăria are posibilități de achiziționare a unor spații (cum este, de exemplu, pachetul majoritar de acțiuni al SC Seracom – în acest caz primarul se plânge că, în afară de piscină, primăria nu a reușit să mai achiziționeze și alte active), propunere care însă s-a lovit de refuzul lui Florea. Pentru baza sportivă din Bucla Mureș investiția a fost făcută de către SNGN Romgaz SA și, prin urmare, numai Adunarea Generală a Acționarilor poate lua vreo decizie pentru renunțarea la acest spațiu.

Atac la județ

Florea a luat în colimator și conducerea Consiliul Județean, în special pe președintele Lokodi Edita. Primarul, într-un acces de atotcunoaștere, a apreciat că cei de la CJ au mari lacune și că habar nu au de faptul că ar fi fost mai rentabil să transforme Aeroportul în societate comercială sau măcar să angajeze o firmă de consultanță. Totuși, dacă CJ alocă anual peste 30 de miliarde de lei pentru funcționarea aeroportului, Florea refuză de câteva luni să aloce cele 4,5 miliarde de lei aprobate de consilierii municipali, blocând astfel filanizarea aerogării. Acest mic detaliu a fost omis de demagogul din fruntea municipiului, primarul preferând să insulte conducerea CJ, apreciind că președintele Lokodi are “practici de bucătărească”. La fel cum a uitat să precizeze și faptul că Primăria nu a alocat nici un ban pentru instituțiile de cultură sau alte unități care reflectă bunul mers al orașului.

În schimb, megaloman cum îl știm, Florea a etalat o serie de proiecte frizând utopia, cum ar fi asigurarea unei surse alternative de energie pentru județ, precizând că documentația este aproape de finalizare. Florea s-a arătat contrariat și de piedicile pe care le-ar fi întâmpinat proiectul său de înființare a unui parc industrial în zona Aerodromului din partea consilierilor județeni. Piedicile la care face Florea referire se înscriu în sfera paranoia pentru că, așa cum a precizat Lokodi Edita, Consiliul Județean nu s-a opus realizării unui alt parc industrial și nu are atribuții în ceea ce privește promovarea acestei investiții de către CL. De fapt, toate demersurile pentru proiectarea, execuția și organizarea funcționării parcului s-au derulat exclusiv prin CJ, acest proiect fiind finanțat prin fonduri PHARE.

Apă cu gust amar

Deși nu-i intră în atribuții, Florea și-a continuat pledoaria cu tentă aiuristică, dar păstrând acelaș ton demagogic, cu tema barajului de la Răstolița. Edilul șef a apreciat situația ca o gafă a administrației, susținând că acest proiect ar fi asigurat județului o sursă altenativă de energie, dar și de apă potabilă. Trebuie făcute niște precizări. În primul rând, barajul a fost conceput pentru a asigura surse de energie și pentru reglarea debitelor râului Mureș, nicidecum ca sursă de apă potabilă, iar studiile specialiștilor arată că apa adusă de la Răstolița nu este corespunzătoare calitativ pentru a putea fi catalogată ca potabilă. În plus, transportul pe o distanță de 80 de km este foarte costisitor.

La fel de nerealizabil este și proiectul de acoperire a pârâului Pocloș. Studiile au arătat că acoperirea totală a pârâului nu este posibilă, pentru că în caz de inundații ar avea efecte devastatoare, iar pe platforma creată prin acoperirea Pokloșului se pot amenaja în cel mai bun caz parcări, nicidecum imobile.

O problemă în care primarul ar fi trebuit, totuși, să se pronunțe, dar a omis să o facă, este investiția de la uzina de apă și motivul pentru care executivul nu alimentează fondul de garanție solicitat de Banca Mondială pentru a se putea continua lucrările.

Neputințe numite ocolișuri

Primarul a atacat apoi Agenției pentru Protecția Mediului, pe motiv că împiedică demararea lucrărilor la centura ocolitoare prin Livezeni. Trebuie însă precizat că motivul pentru care centura propusă de Florea a fost respinsă este raportul deficitar întocmit de municipalitate. Raportul nu a evidențiat impactul real al centurii. Adică, dacă este oportună tăierea unei suprafețe de 8,24 ha de pădure pentru a face loc centurii sau dacă prin crearea drumului ocolitor s-ar devia considerabil transportul greu. Raportul nu luat în considerare ruta ocolitore Târgu Mureș-Reghin (aprobată deja de APM și ce beneficiază de fonduri de la Banca Mondială), care ar prelua o mare parte a traficului de mare tonaj.

Florea s-a plâns și de lipsa de sprijin din partea autorităților locale pentru înființarea dispeceratului de urgență. În realitate însă, CL a aprobat de mult fondurile pentru crearea dispeceratului și are sprijinul tuturor autorităților locale.

Dobre la ușile ministerului

Nici Prefectura nu a fost scutită de acuzații. Florea a apreciat că prefectul ar trebui să doarmă pe treptele ministerului, nu de alta, dar “rolul lui prin excelență este să facă lobby și să promoveze proiectele Primăriei”. În replică la aceste acuzații, prefectul Ciprian Dobre a punctat un aspect ușor verificabil: toate invitațiile adresate primarului de a participa la Consiliul Consultativ sau la Comisia Consultativă au rămas neonorate. No comment!

Singura referire făcută de Florea la activitatea proprie a fost aceea că despre investițiile lui nu trebuie să vorbească pentru că se văd, cu toate că subiectul coferinței televizate, cel puțin teoretic, ar fi trebuit tocmai să sublinieze realizările din primul an al celui de-al doilea mandat.

Cristina CORNEA

Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button
Close