Stil german la Koldtex
Firma sighisoreana Koldtex face parte din grupul Casa Moda, unul din prestigiosii producatori de îmbracaminte din Germania. O data cu intrarea României în Uniunea Europeana, Koldtex si-a dublat vânzarile inclusiv pe piata interna. Despre perspectvele industriei textile, despre Koldtex, despre performanta si calitate am stat de vorba cu Ana Cândea, sufletul acestei afaceri de succes.
Reporter: Stimata doamna Cândea, v-ati întors recent de la Duseldorf, de la Târgul International de Textile, unde ati participant alaturi de Casa Moda, companie germana cu care colaboreaza firma Koldtex. Care sunt criteriile de selectie a firmelor participante, ce avantaje confera acest eveniment, ce tipuri de contacte se realizeaza efectiv?
Ana Cândea: Am participat alaturi de firma Heinrich Katt Casa Moda la târgul desfasurat în luna iulie la Düseldorf. Din grupul de firme Heinrich Katt Casa Moda face parte si firma Koldtex. Datorita acestui fapt beneficiem de foarte multe avantaje în ceea ce priveste participarea la târg precum si asistenta în abordarea partenerilor de afaceri. Prezenta noastra la târg ne ajuta sa ne dezvoltam vânzarile pe plan intern, datorita colectiilor de actualitate, a brandului cunoscut în Europa cât si în România, “Casa Moda”.
Reporter: Tot pe linia participarii la târgul de la Duseldorf, va rugam sa ne spuneti cum s-au pezentat firmele românesti si cum a fost perceputa de potentialii parteneri externi industria româneasca de textile?
A.C.: Prezenta româneasca a fost semnificativa, existând standuri românesti atât individuale cât si standuri organizate prin ministerul de resort, iar rezultatele pot fi evaluate de fiecare participant prin contractele încheiate.
Reporter: Ce sanse are România ca furnizor de produse textile pe piata europeana? Dar pe cea internationala?
A.C.: România are potential de a dezvolta branduri, le poate impune datorita traditiei în industria textila si cu un management performant. Prin identificarea unor noi piete de desfacere România va avea de câstigat.
Reporter: Care sunt trasaturile specifice ale companiei dvs, cu ce se diferentiaza de alte firme de profil?
A.C.: Pe primul plan, calitatea produselor, raportul pret – calitate foarte bun, specializarea pe un anumit produs, clienti tinta de nivel mediu si înalt.
Reporter: Ce s-a schimbat pentru Koldtex anul acesta, în speta datorita intrarii tarii noastre în Uniunea Europeana?
A.C.: Datorita faptului ca Koldtex face parte din grupul de firme “Heinrich Katt Casa Moda” integrarea în Uniunea Europeana nu ne-a afectat negativ. Mai mult, a însemnat dublarea vânzarilor si pe piata interna.
Reporter: Care este nivelul investitiei realizate de dvs. si partenerii germani aici la Sighisoara si ce va propuneti pentru viitor în ceea ce priveste liniile de productie, precum si politica de personal si de salarizare?
A.C.: Nivelul investitiei este de peste 2 milioane de euro, suntem în pragul de a ne dubla capacitatea de productie. Cât priveste politica de personal si salarizare în conditiile actuale de pe piata muncii, în care exista o fluctuatie majora de personal, noi ne bucuram de o anumita stabilitate datorita raportului bun între productivitate – salarizare. La fel ca anii trecuti, vom organiza cursuri de pregatire profesionala a angajatilor pe cheltuiala societatii în vederea cresterii calificarii personalului angajat. De asemenea, în continuare suportam contravaloarea transportului salariatilor de la locul si înspre locul de munca, si vom mentine acordarea tichetelor de masa. În ceea ce priveste liniile de productie achizitionam în continuare utilaje performante. Deci, ne intereseaza în primul rând sa livram pe piata produse de calitate care sa raspunda asteptarilor clientilor nostri.
A consemnat Sebastian ANGHEL
S.C. Koldtex S.R.L.
Str.Nationala nr.28, Albesti, jud.Mures
 
					


